Amenzile pentru neplata rovinietei ar putea crește și de 5 ori
Șoferii ar putea primi amenzi mai mari dacă nu plătesc taxa de drum. E un proiect de lege pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor. Oficialii mai doresc ca rovinieta să fie plătită pentru distanțele parcurse și nu pentru perioade fixe.
Șoferii ar putea fi sancționați de poliție pe baza filmărilor din trafic
Rovinieta ar urma să se scumpească cu aproape 40% din 2026
Noi taxe pentru șoferi
Cum se va calcula noua rovinietă și cât va costa
Ciolacu, criză de furie
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Repartitoarele de căldură vor fi obligatorii de la 1 ianuarie 2025
Care este legătura dintre studii și nivelul de trai
Băsescu, despre un război nuclear: Putin nu-mi dă impresia că a plecat din lumea asta / Cine crede că Rusia va ceda teritoriu se înșală
Șoferii care ies din localități fără să plătească taxa de drum vor fi sancționați mai aspru. Potrivit unui proiect de lege al Ministerului Transporturilor, amenzile minime pentru autoturisme ar ajunge la 275 de lei, pentru microbuze la 3.100 de lei, iar la camioane la 11.900 de lei.
-Vi s-a întâmplat să uitați?
-Da
-Amendă?
-Da, și am plătit-o. Era undeva la 100 lei. Dacă am uitat, ne asumăm.
-La cât timp a venit amenda?
-La câteva luni. Sistemul e destul de prost și se pot contesta.
-Am pățit-o și am plătit o rovinietă de 2 ori. Când erau prețurile de 420 lei. Drumurile nu sunt cum trebuie. La vamă stai cu orele. Vor taxe, tot felul de nebunii, roviniete, dar nu fac nimic care să ușureze treaba asta.
Pentru șoferii de camioane grele, amenzile ar putea ajunge la aproape 24 de mii de lei și vor pune presiune pe transportatori.
-În ce țări mergeți?
-Rusia, Bulgaria, Polonia, Slovacia.
-Foarte mult au crescut cheltuielile pentru întreținerea mașinii, motorina, tranzacțiile vamale.
-Foarte mult au crescut și RCA, și întreținerea, piesele, motorina, tot. Nu ne-am așteptat, dar e tot mai rău la noi.
Cei care duc marfă în afara țării spun că ar fi trebuit luate alte măsuri mai întâi.
-Să vină aici să vadă cât stau șoferii aici, în 5 ore făcuram 500 metri.
Amenzile sunt destul de mari, și de circulație și de orice, față de salariile care sunt în România. Drumurile ar fi primele priorități.
-Prioritate e problema cu vămile. Oricum nu o să circulăm fără roviniete. Se mișcă foarte încet, 10 camioane pe oră maxim.
Ion Lixandru - responsabil infrastructură, Romanian Business Leaders: Înainte să luăm decizia de a majora, să vedem soluția de a valorifica. Dacă analizăm costul administrativ, blocarea instanțelor cu tot felul de amenzi versus cât se încasează, ieșim pe negativ. Ele trebuiesc externalizate în sistemul privat, cum se întâmplă în străinătate și atunci statul doar administrează.
Majorarea amenzilor este motivată prin faptul că, din 2010 până în prezent, nu au fost actualizate sancțiunile, în timp ce în această perioadă, rovinieta s-a scumpit cu 20%. De asemenea, din 2015 până în 2021, numărul amenzilor pentru neplata taxei de drum s-a dublat.
Alin Șerbănescu - purtător de cuvânt CNAIR: Măsura are ca scop încurajarea plății rovinietei, care se constituie venit direct către CNAIR. Banii sunt folosiți la repararea și întreținerea infrastructurii din România pe care o folosim toți.
Dezbaterea publică legată de amenzile mărite va dura încă două săptămâni. În schimb, un tarif al vinietei în funcție de distanța parcursă ar putea fi aplicat peste doi ani.
Editor : A.P.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News