Live

Alstom va livra trenurile pentru Magistrala 5 de metrou. Cât costă contractul și când ajunge prima garnitură

Data actualizării: Data publicării:
Garnitură de metrou „Metropolis” furnizată de Alstom în Panama. Foto: alstom.com

Alstom va furniza trenurile noi Metropolis pentru Magistrala 5 de metrou, printr-un contract de peste 100 de milioane de euro, cu posibilitatea de extindere până la valoarea totală de 240 milioane de euro, a anunţat compania producătoare, într-un comunicat.

Metrorex SA, operatorul reţelei de metrou din Bucureşti, a atribuit companiei Alstom un contract pentru a asigura un total de până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, livrate în două tranşe.

Potrivit sursei citate, valoarea contractului pentru primele 13 trenuri depăşeşte 100 de milioane de euro, dar înţelegerea poate fi extinsă cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, iar valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

Primul tren va fi livrat în mai puţin de 29 de luni şi va circula pe prima secţiune a Magistralei 5 de metrou, aflată deja în serviciul comercial.

Celelalte 12 trenuri ale primului lot vor fi livrate imediat după omologarea primei unităţi, urmând ca lotul opţional de 17 unităţi să fie livrat pe baza unei cereri ferme din partea operatorului bucureştean, transmite Agerpres.

Trenurile pentru metroul bucureștean vor fi personalizate

Fiecare tren cu şase vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală şi asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi.

Trenurile au o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti: caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi trei metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/ tren.

Configuraţia finală, culorile şi finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerinţele clientului, în etapa de proiectare. De asemenea, garniturile vor fi echipate cu tehnologia CBTC la bord, pentru a fi compatibile cu cea mai modernă tehnologie de semnalizare din calea de rulare.

În plus, pasagerii vor beneficia de o serie de inovaţii care fac călătoria mai sigură şi mai confortabilă, inclusiv atenuarea zgomotului intern, patru uşi duble pe fiecare parte a fiecărui vagon, ferestre mari, iluminare cu LED-uri şi informaţii în timp real, cum ar fi harta dinamică a traseului.

Unele caracteristici au fost proiectate pentru a permite un flux optim de pasageri, cum ar fi uşi largi, zone largi de trecere şi zone dedicate persoanelor cu dizabilităţi.

Gama de trenuri de metrou Metropolis de la Alstom este în operare de peste 20 de ani în toată lumea, printre cei 60 de clienţi ai companiei fiind operatori de metrou din Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riyadh, Dubai, Sydney şi Montreal.

Alstom oferă o gamă completă de echipamente şi servicii, de la trenuri de mare viteză, metrouri, tramvaie şi autobuze electrice, până la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructură, controlul traficului şi soluţii de mobilitate digitale.

În anul fiscal 2019/2020, compania a înregistrat vânzări de 8,2 miliarde de euro şi a contabilizat comenzi în valoare de 9,9 miliarde de euro. Cu sediul principal în Franţa, Alstom este prezentă în peste 60 de ţări şi are 38.900 de angajaţi.

Editor : G.C.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Grindeanu: „De vreo trei ani tot îl rog pe Nicușor Dan să preia metroul. Sper să se şi întâmple”

Alte două trenuri de metrou Metropolis vor ajunge la București. Ele vor fi testate intensiv, apoi repartizate Magistralei 5

Grevă la metrou. Ce spune șefa Metrorex despre riscul ca angajații să oprească lucrul

Angajații de la metrou ar putea intra în grevă. Negocierile între sindicate și conducerea Metrorex au eșuat

Partenerii noștri