Tesla și BMW ar putea fi vizate în investigația UE privind subvențiile chineze acordate pentru mașini electrice
Tesla și BMW ar putea fi incluse în investigația Uniunii Europene care vizează subvențiile acordate de Guvernul de la Beijing producătorilor de mașini electrice. Ancheta a fost demarată la începutul acestei luni și are rolul de a-i proteja pe constructorii auto europeni.
”Există multe speculaţii, dar în acest stadiu sfera acestei investigaţii nu este încă decisă. Aşa că facem consultări pre-iniţiere cu autorităţile chineze, iar domeniul de aplicare este încă de stabilit, ceea ce a fost anunţat până acum din partea comisiei este că, strict vorbind, nu acoperă doar vehiculele electrice de marcă chinezească”, a declarat joi Valdis Dombrovskis, vicepreşedintele executiv al Comisiei Europene.
UE a început o anchetă cu privire la subvenţiile pe care China le-a acordat producătorilor de vehicule electrice, după ce a strâns dovezi ale unor distorsiuni semnificative pe piaţa europeană, unde vehiculele produse local se confruntă cu o concurenţă puternică din partea ofertelor mai ieftine de automobile fabricate în China.
Autorităţile din Beijing au criticat ceea ce ei descriu drept opinii ”protecţioniste” de la Bruxelles.
”Într-adevăr, [ancheta] ar putea acoperi şi alte vehicule electrice, dar domeniul de aplicare exact, care producători vor fi acoperiţi de acest lucru, nu este decis în acest stadiu”, a spus Dombrovskis joi.
Ancheta UE s-ar putea întinde pe o perioadă de până la 13 luni. Dombrovskis a călătorit vinerea trecută în China, unde a purtat discuţii cu autorităţile chineze atât la Shanghai, cât şi la Beijing.
Piața auto, inundată de mașini electrice ieftine
„Pieţele globale sunt acum inundate de maşini electrice chinezeşti ieftine, al căror preţ este menţinut în mod artificial scăzut prin subvenţii guvernamentale masive”, spunea președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, în discursul anual privind starea Uniunii Europene, susţinut în Parlamentul European, reunit în sesiune plenară la Strasbourg.
„Europa este deschisă concurenţei. Nu unei nivelări în jos”, a spus ea.
„Trebuie să ne apărăm împotriva practicilor neloiale. Dar, în egală măsură, este vital să menţinem deschise liniile de comunicare şi dialog cu China, pentru că există şi subiecte în care putem şi trebuie să cooperăm. Reducerea riscurilor, nu decuplarea - aceasta va fi abordarea mea cu conducerea chineză la summitul UE-China din acest an”, a precizat Von de Leyen.
BMW și Tesla au fabrici în China
Cei doi constructori au o prezență puternică în China. BMW anunța recent că a demarat în mod oficial producţia la noua sa fabrică din China, o investiţie de aproape 2,3 miliarde de dolari, în vederea accelerării producţiei de vehicule electrice.
Uzina Lydia, a treia facilitate de asamblare a BMW în China, se află în oraşul din nord-est Shenyang, provincia Liaoning, şi va majora producţia anuală a BMW pe cea mai mare piaţă auto din lume la 830.000 vehicule, de la 700.000 în 2021. Unitatea va produce maşini alimentate cu baterii electrice conform cererii de pe piaţă, pe liniile sale de producţie flexibile, a informat grupul german, care deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls-Royce.
La rândul său, Tesla anunța că uzina sa din Shanghai a atins borna de 2 milioane de mașini construite. Cea mai mare fabrică de mașini electrice din lume produce modelele Tesla Model 3 și Model Y.
Editor : Ciprian Ioana
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News