Live

Românii au cumpărat de două ori mai multe mașini "verzi" în primele nouă luni din 2021

Data publicării:
Trafic în București, Sursa foto: Profimedia Images

Înmatriculările noi de autovehicule au crescut în România cu 4,3% în primele nouă luni ale anului, comparativ cu intervalul similar din 2020, iar autoturismele electrice, hibride plug-in şi full hibrid au ajuns la o cotă de piaţă de 12%, relevă datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), prelucrate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Potrivit sursei citate, în perioada ianuarie - septembrie 2021, pe piaţa naţională, topul primelor zece mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de Dacia (26.457 unităţi), urmată de Ford (8.549), Volkswagen (7.158), Toyota (7.092), Renault (6.938), Hyundai (6.513), Skoda (6.489), Mercedes Benz (5.468), Suzuki (3.759) şi Peugeot (2.906).

De asemenea, în segmentarea pe clase, se observă o evoluţie mixtă, după cum urmează: Clasa A (+24,4%), Clasa B (+3,2%), Clasa C (-12,7%), Clasa D (-3,4%), Clasa E (+13,1%), Clasa F (+158,7%), SUV (+19,1%), MPV (+9,8%) şi Clasa Sport (-7,1%).

În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 43,7%, în creştere cu 5,4 puncte procentuale faţă de anul 2020, urmat de Clasa C cu o cotă de 28,1% (-5,5pp) şi Clasa B cu o cotă de 20,8% (-0,2pp), scrie Agerpres.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, după primele nouă luni ale anului în curs, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o creştere de 0,6 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă din 2020, până la o pondere de 67,2%. Pe de altă parte, autoturismele cu motoare diesel au înregistrat un recul de 6,2 puncte procentuale, raportat la perioada de referinţă, deţinând o cotă de 20,8% din total.

În acelaşi timp, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, la finele lunii septembrie 2021, o cotă de piaţă de 12%, de 1,8 ori mai mare decât cea pe care o aveau în perioada similară a anului trecut (6,4%).

"Ca şi în anul 2020, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme, cele "verzi" au performat, în anul 2021, achiziţiile din această categorie aproape s-au dublat (+93,6%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor plug-in hybrid (+233,7%)", se menţionează în analiza APIA.

Cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate, în primele nouă luni ale anului, de către persoanele juridice, care acoperă 55% din totalul achiziţiilor, în timp ce persoanele fizice au înregistrat o pondere de 45%.

În categoria autovehiculelor comerciale uşoare (minibuse şi pick-up) se consemnează o creştere de 22,5%, la nouă luni.

La nivelul lunii septembrie din anul curent, autoturismele (care reprezintă circa 82% din totalul pieţei auto) au înregistrat un volum de 8.827 de unităţi, cu 18,1% mai puţin decât în luna similară din 2020. Pe ansamblu, prima lună de toamnă din 2021 vine cu o scădere de 13,6% a înmatriculărilor de autovehicule, faţă de luna similară a anului 2020.

Editor : V.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Exodul brandurilor occidentale de pe cea mai mare piață auto din lume. Evoluție catastrofală pentru producătorii străini în China

Gratuitatea pentru mașinile hibride în parcările de utilitate generală din București ar putea fi menținută

Grupul PPE din Parlamentul European cere revizuirea deciziei de a interzice mașinile pe benzină sau motorină

Producătorii auto din China majorează exporturile de vehicule hibride către Europa pentru a contracara taxele vamale

Partenerii noștri