Live

România, Bulgaria și Serbia concurează pentru fabrica Volkswagen. Bulgarii și-au dublat oferta făcută nemților

Data actualizării: Data publicării:

Decizia grupului german Volkswagen de a amâna anunțul potrivită căruia Turcia va găzdui noua sa fabrică de 1,4 miliarde de euro a lansat o competiție între celelalte state implicate inițial în cursă: România, Bulgaria și Serbia, informează Automotive News Europe.

Acum, cele trei state speră ca Volkswagen se va întoarce la una dintre opțiunile anterioare.

Investiția pe care Volkswagen a promis-o ar fi cea mai mare făcută vreodată de un constructor în oricare dintre cele trei țări.

Grupul Volkswagen a ales inițial Manisa pentru noua sa fabrică, un oraș aflat la 40 de kilometri de Izmir. Producția urma să înceapă în 2022.

Marți, germanii au anunțat că amâna decizia finală privind locația fabricii, pe fondul ofensivei turce în Siria.

România, Bulgaria și Serbia au reacționat imediat la această veste.

România a repornit discuțiile cu Volskwagen

România încearcă să aducă investiția VW în România, iar autoritățile locale au pornit discuții cu grupul german pentru a face lobby investiției de 1,4 miliarde de euro.

"Am pornit noi discuții cu grupul Volkswagen", a anunțat Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri.

Fostul primar al orașului Arad, în prezent europarlamentar PNL, a declarat pentru G4Media.ro că a participat la începutul anului la negocierile oficiale cu compania de consultanță a Volkswagen care a evaluat ofertele din mai multe țări din Europa de Est pentru construirea unei fabrici multi-brand.

Falcă spune pentru G4Media.ro că reprezentanții Volkswagen au ales Arad ca posibilă destinație pentru fabrică, terenul pus la dispoziție de primărie fiind de 1.100 de hectare.

România are deja două unități de producție cu investitori străini. Ford produce mașini la Craiova, iar Renault a cumpărat la începutul anilor 2000 producătorul național Dacia.

Ce oferă Bulgaria

Bulgaria este pregătit să vină cu o ofertă mai bună pentru Volkswagen dacă este aleasă ca destinație pentru fabrica multi-marcă, intenționând să dubleze subvențiile acordate grupului german, de la 135 la 260 de milioane de euro, potrivit lui Rosen Plevneliev, membru al unei organizații nonguvernamentale din industria auto.

"Bulgaria a pregătit o propunere interesantă, în care oferă maximul posibil sub legislația Uniunii Europene", a declarat Plevneliev, care a fost și președinte al țării europene.

"Ne putem extinde cooperarea cu Volkswagen în diverse domenii. Bulgaria vrea să construiască infrastructură pentru mașini electrice. Avem și propuneri pentru a susține constructorul cu lucrări de infrastructură și măsuri educaționale", a spus Plevneliev.

Șeful agenției InvestBulgaria a spus că țara sa a îndeplinit toate cerințele investitorului și a oferit mai mult decât atât, Bulgaria fiind un factor de stabilitate în regiune și un partener loial.

Sârbii plusează cu forța de muncă calificată

Serbia a fost unul dintre candidații inițiali pentru fabrica Volkswagen și s-a reîntors în joc. Potrivit șefului Camerei de Comerț, Marko Cadez, o investiție Volskwagen în Serbia ar fi un câștig pentru germani, deoarece țara sa poate încă să ofere forță de muncă calificată. Serbia nu face parte din Uniunea Europeană, iar asta înseamnă că muncitorii din această țară nu au acces la alte locuri de muncă din țările membre.

Noua fabrică multi-marcă Volkswagen va construi următoarele generații de VW Passat și Skoda Superb, având o capacitate maximă de producție de 300.000 de unități pe an.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Angajații Volkswagen se oferă să accepte reducerea salariilor, cu condiția să nu fie închise fabricile din Germania

Confruntări între angajați și conducere la Volkswagen, pe fondul scăderii vertiginoase a profiturilor. Marasmul industriei auto germane

Restructurări masive la cel mai important constructor auto din Europa: cel puțin trei fabrici închise, zeci de mii de concedieri

Chinezii de la producătorul auto Chery folosesc fabrici din Rusia lăsate libere de rivalii occidentali pentru asamblarea de mașini

Partenerii noștri