Rezultate financiare pozitive pentru Grupul Digi Communications N.V., după primele trei trimestre ale anului
- 752 milioane EUR venituri consolidate Grup (pe primele 9 luni ale anului 2018), în creștere cu 9,9% față de aceeași perioadă a anului 2017
- 270 milioane EUR venituri consolidate Grup, în trimestrul al treilea (+ 17,3% în trimestrul al treilea 2018 față de trimestrul al treilea 2017)
- 14,7 milioane unități generatoare de venit (RGU), toate serviciile (+ 12% la 30 septembrie 2018 față de 30 septembrie 2017)
- ~237 milioane EUR EBITDA ajustată (cumulat pe primele 9 luni ale anului 2018), în creștere cu 10,6% față de aceeași perioadă a anului 2017
- 81,7 milioane EUR EBITDA ajustată pe trimestrul al treilea 2018 (+ 10,7% în trimestrul al treilea 2018 față de trimestrul al treilea 2017)
- În România, principalii vectori de creștere: serviciile de televiziune prin cablu (+8,7%) și serviciile de internet fix (+10,5%)
- Digi Spania: creștere constantă a numărului de abonați (+49% unități generatoare de venit, la 30 septembrie 2018 față de 30 septembrie 2017)
Grupul Digi Communications NV a făcut publice miercuri, 14 noiembrie, rezultatele financiare pentru trimestrul III 2018, anunțând o creștere a veniturilor cu 17,3% în raport cu aceeași perioadă a anului trecut, de la 230 milioane EUR la 270 milioane EUR. EBITDA ajustată a fost de aproximativ 81,7 milioane EUR, inclusiv rezultatele consolidate ale Invitel, în creștere cu 10,7% față de aceeași perioadă a anului 2017 (73,8 milioane EUR la 30 septembrie 2017).
Pentru perioada de 9 luni încheiată la 30 septembrie 2018, creșterea veniturilor a fost de 9,9% în raport cu aceeași perioadă a anului trecut, de la 684 milioane EUR la 752 milioane EUR. EBITDA ajustată a fost de aproximativ 237 milioane EUR, inclusiv rezultatele consolidate ale Invitel, în creștere cu 10,6% față de aceeași perioadă a anului 2017 (214 milioane EUR la 30 septembrie 2017)
România se menține ca piață principală a grupului, generând 65% din veniturile acestuia, pe locul al doilea fiind Ungaria (cu 20%), urmată de Spania (12%) și Italia (2%). În total, pe cele patru piețe, compania înregistrează o creștere a RGU de 1,6 milioane, inclusiv unitățile generatoare de venit ale Invitel, ajungând la 14,7 milioane RGU de la 13,1 milioane RGU, în trimestrul III al anului 2017.
Totodată, grupul a afișat indicatori în evoluție pentru principalele servicii generatoare de creștere – serviciile de televiziune prin cablu (+13%, de la 3,5 milioane RGU, la nivelul grupului, la 3,9 milioane RGU), respectiv pentru serviciile de internet fix (+19%, de la 2,7 milioane RGU la 3,2 milioane RGU). La 30 septembrie 2018, Grupul a înregistrat un număr total de abonați la servicii pay-TV de 4,8 milioane RGU, comparativ cu 4,4 milioane RGU la 30 septembrie 2017.
Evoluții pe fiecare piață
În România, grupul a raportat creșteri pe segmentul serviciilor de cablu și internet fix, cu un progres de 8,7% al abonamentelor la serviciile de cablu tv (3,2 milioane RGU, la 30 septembrie 2018, față de 3 milioane RGU, la 30 septembrie 2017) și, respectiv, de 10,5% la abonamentele pentru serviciile de internet fix (2,5 milioane RGU la 30 septembrie 2018 față de 2,2 milioane RGU, pentru perioada similară a anului anterior). În ceea ce privește serviciile de telefonie mobilă, Digi este liderul portabilității cu circa 31% din total piață, reprezentând aproape 185.000 de numere portate în rețeaua Digi Mobil, în primele 9 luni ale anului.
În Ungaria, veniturile filialei Digi Hungary (inclusiv Invitel)⃰ s-au majorat până la 54,6 milioane EUR, iar Digi și-a consolidat poziția de lider al pieței de televiziune prin cablu. Pe segmentul serviciilor de internet fix, Digi este al doilea operator (cu o cotă de piață de peste 25%), în timp ce pe segmentul serviciilor de telefonie fixă deține o cotă de piață de circa 23%. Pozițiile solide deținute pe această piață constituie premisele pentru lansarea serviciilor de telefonie mobilă.
Spania și Italia au înregistrat o creștere importantă, de 46%, a numărului de abonați, ajungând de la 971.000 RGU, la 30 septembrie 2017, la 1,4 milioane RGU, la 30 septembrie 2018. Digi Spania s-a poziționat ca lider al pieței MVNO (operator virtual de servicii de telefonie mobilă) și este cel de-al cincilea operator de telefonie mobilă pe piața iberică, beneficiind, totodată, de o prezență tot mai extinsă în teritoriu, prin cele 3.000 de puncte de vânzare. În primele trei trimestre ale anului, aproximativ 142.000 de numere de telefonie mobilă s-au portat în rețeaua Digi Spania. Ultima lună a trimestrului III a marcat și lansarea serviciilor fixe pe piața spaniolă. Pe cele două piețe europene mature, Digi Communications se adresează atât diasporei românești, cât și clienților locali.
”Am reușit să atingem nivelul de 237 milioane EUR EBITDA la nivelul Grupului, în creștere cu 10,6% față de primele nouă luni ale anului anterior, cu 81,7 milioane EUR în trimestrul III al acestui an. Menținând un ritm constant și ridicat al investițiilor, am reușit să înregistrăm un free-cash-flow (FCF)** de aproximativ 35 milioane EUR, cumulat la 9 luni.
Veniturile în creștere pe toate piețele sunt susținute de evoluția numărului total al RGU cu 12,2% și ne apropiem de pragul de 15 milioane de unități generatoare de venit.
Dezvoltarea infrastructurii de comunicații electronice este importantă pentru evoluția societății în ansamblu și, urmărind acest obiectiv, vom continua investiția în rețeaua de fibră optică, atât în România cât și Ungaria, unde atingem (cumulat) peste 7 milioane homes passed”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Grupului Digi Communications.
Despre Grupul Digi Communications
Digi Communications NV este compania mamă a operatorului de comunicații electronice, RCS & RDS, liderul pieței de internet, pay-tv și servicii convergente, în România, cu operațiuni și în Ungaria, Spania și Italia. Înființată în urmă cu aproape 25 de ani, compania avea, la 31 decembrie 2017, active în valoare de peste 1.342 milioane EUR***, deținând aproape în integralitate cea mai modernă (state of the art) și mai extinsă rețea de fibră optică din regiune.
Digi aduce pe piață cele mai accesibile servicii de comunicații electronice, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și al celor mobile. Acest avantaj competitiv s-a transformat, în timp, într-un beneficiu pentru milioane de clienți, care au dobândit, astfel, un acces mai rapid și mai puțin costisitor la servicii de cea mai bună calitate.
În România, Grupul Digi este, în prezent, cel mai mare angajator privat din mediul antreprenorial local, cu aproximativ 13.000 de angajați (15.000 pe toate piețele unde desfășoară operațiuni), și contribuie la bugetul de stat și al asigurărilor sociale și de sănătate din principala sa piață cu mai mult de 120 milioane EUR anual.
În oferta de conținuturi trans-media a grupului Digi figurează televiziunile Digi 24, DigiSport 1, 2, 3, 4, FilmNow, Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, posturile Digi FM, ProFM, Dance FM, Chill FM și platformele de comunicare online reunite sub DigiOnline.
Mai multe informații aici.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News