Pierzătorii colaterali în pandemie. Contractele amânate sau anulate au adus cu ele pagube financiare uriașe
Ultimele restricții adoptate de Comitetele pentru Situații de Urgență au afectat nu doar industria HoReCa. Mai multe sectoare care deservesc restaurantele, cafenelele, hotelurile și cluburile au intrat în colaps. Patronii de localuri nu au fost în stare să își plătească furnizorii de produse. Contractele amânate sau anulate au adus cu ele pierderi financiare și de personal uriașe.
Președintele Consiliului Fiscal: Nu poți să-i salvezi pe toți de criză
Cât a ajuns "plinul" la mașina electrică
Cel mai rău an din istoria monedei euro
De ce cresc prețurile?
Scenariu sumbru pentru economia României în 2023
Mii de argentineni au participat la „înmormântarea salariului”
Tot mai multe combinate din țară își închid din activitate și fac concedieri
Adrian Vasilescu: Ne vom îndrepta către impozite mai mari
Economist: Criza ne prinde nepregătiți
Spre exemplu, din martie până în octombrie, vânzările unui distribuitor de alimente pentru industria HoReCa au scăzut cu 40 de procente. Produse speciale pentru restaurante, cum ar fi sosul de roșii pentru pizza sau băuturile alcoolice au rămas blocate în depozit.
Compania deschisă în urmă cu 30 de ani avea în această perioadă 800 de clienți în București și Constanța. Acum numărul lor a scăzut radical.
Carmen Savu, manager distribuitor pentru HoReCa: Cea mai afectată este zona de centru vechi al Capitalei și sunt foarte mulți clienți acolo și nu numai care ne-au spus franc: Voi intra în insolvență. Luna aceasta este un blocaj total, blocaj total al banilor din piață. Avem marele avantaj de a lucra și cu lanțurile de magazine, acest lucru ne ajută la cashflow și la rularea anumitor produse, dar asta înseamnă 20 la sută din tot portofoliul nostru.
Închiderea restaurantelor a însemnat și anularea a zeci de nunți și botezuri pentru această perioadă. Organizatorii de evenimente spun că le este tot mai greu să se descurce, în condițiile în care trebuie să amâne câteva luni contractele cu furnizorii.
Cătălin Radu, organizator de evenimente: Dacă vorbim strict de o locație, avem contracte pe mâncare, pe băutură, avem contracte adiacente, furnizori de candy-bar-uri. Sunt zeci de colaboratori acolo, începând cu muzica până la, să spunem, limuzine, cu care oamenii pot ajunge la astfel de evenimente. Toți au de suferit. Toate contractele acestea rămân în stand-by în mare parte.
Anul acesta a venit cu provocări și pentru Kalman Bako, un antreprenor care vinde sisteme audio profesionale. A avut din ce în ce mai puțini clienți ocazionali, care au cumpărat boxe și aparate pentru petreceri.
Kalman Bako, antreprenor: Cei care luau o pereche pentru sistem de sunet mai mic și, respectiv, mixaje și toate celelalte, aceia au dispărut aproape complet. În perioada asta noi ne-am bazat pe așa-zisele instalații, deci tot ce înseamnă fixat undeva.
Din ianuarie și până în septembrie, vânzările firmei au scăzut cu 24 la sută, față de anul trecut.
Citiți și:
Ministrul Finanţelor propune scutirea de impozit a companiilor HoReCa pe tot anul 2020
Editor : Georgiana Marina
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News