(P) Ce inovații aduce Credius pe piața de finance din Romania?
Conform contextului pandemic actual, se pare că tot mai multe domenii au făcut cunoștință cu lumea digitalizării, printre care și domeniul Fintech din care face parte și Credius, insitituție financiară nebancară care oferă diferite tipuri de credite, potrivite diverselor nevoi ale consumatorilor.
Credius este un adevărat pioner în industria financiară din România, adaptându-se mereu la noile tehnologii și dezvoltând constant noi modalități de acordare a creditelor încă din momentul lansării sale în 2013 pe piaţa financiară din România, și până în prezent.
Astfel, și în 2021, din dorința de a le oferi clienților o nouă experiență în ceea ce privește procesul de creditare online, Credius a reușit să implementeze noi tehnologii de obținere a creditelor, economisind semnificativ timpul și eforturile clienților. Despre toată această inovație, dar și despre planurile de viitor din domeniu, ne povesteşte Andrei Buzgan, CEO Credius IFN SA.
Credius se poziţionează ca lider în inovaţii pe piaţa financiară. Ce înseamnă acest lucru pentru companie?
De-a lungul anilor, Credius a sprijinit mereu dezvoltarea tehnologiilor moderne pe piețele financiare nebancare implementând produse și tehnologii noi, chiar de la apariția sa pe piață. CEO-ul companiei subliniază faptul că, atunci “când Credius a lansat primul credit online în 2017, în motorul de căutare Google România nu apărea acesta sintagmă „credit online”. Acum, aproape fiecare bancă sau IFN promovează activ creditarea online în oferta sa.”
De aceea, în concepția companiei, procesul de obținere a creditelor de consum trebuia să fie unul mai simplu, mai rapid și mai comod pentru clienți, ceea ce s-a și întâmplat. Pentru că în mod constant, Credius a dezvoltat și a promovat, pe canalele digitale de vânzări, servicii online pentru clienți. Iar această abordare, a făcut ca și celelalte IFN-uri și nu numai, chiar și instituțiile financiare bancare, să ridice standardele și să le ofere consumatorilor servicii și tehnologii inovative când vine vorba de procesul de creditare.
Ce caută astăzi consumatorul modern când selectează furnizorul serviciilor financiare?
Rapiditate, accesibilitate, încredere și „să obțină totul aici și acum”. Și sub presiunea timpului, au luat naștere diverse servicii online cu ajutorul cărora consumatorii își pot rezolva problemele și sarcinile din fața unui laptop sau a unui telefon: de la cumpărături online, achitarea facturilor, până la solicitarea unui împrumut online. Astfel, băncile și IFN-urile au fost nevoite să țină pasul cu tendințele și cu inovațiile tehnologice, dar și cu cerințele consumatorilor. Iar cele care au reușit „se bucură de succes, asigurându-și o creștere spectaculoasă a businessului. Astfel au crescut și companiile fintech cum ar fi Revolut, Klarna, TransferWise sau PayPal.”
Iar după cum susține Andrei Buzgan, CEO-ul companiei „Credius întotdeauna s-a bazat pe transformarea și optimizarea procesului de creditare, pe căutarea tehnologiilor inteligente care contribuie la simplificarea și reducerea timpului pentru client.”
Cum a schimbat criza provocată de Covid-19 serviciile financiare?
Majoritatea companiilor de servicii financiare s-au văzut oarecum obligate să investească considerabil în tehnologie în timpul crizei COVID-19, deoarece clienții aveau nevoie de soluții care să-i scutească de drumuri la bănci pentru cele mai simple operațiuni precum gestiunea conturilor, a plăților și a creditelor. Dar nu și pentru Credius, deoarece compania era deja bazată, într-o mare măsură, pe tehnologii avansate, de care clienții beneficiau chiar și înainte de pandemie. Cea mai mare provocare a fost însă, adaptarea persoanelor de vârstă a treia la procesele digitale, dar compania a găsit imediat rezolvare „[...], am creat soluții simplificate, care îmbină creditarea online cu un suport telefonic complet.”
Care sunt trendurile din domeniul tehnologiile digitale și ce inovații oferă astăzi Credius clienților săi?
Trendurile digitale se vor regăsi din ce în ce mai mult în cadrul companiilor financiare, așa cum este de părere și Andrei Buzgan, CEO-ul Credius „Eu cred că în următorii ani dezvoltarea pieței serviciilor financiare și a serviciilor de creditare în special, va fi determinată de dezvoltarea tehnologiilor. Sunt noi generații de clienți, care nu vor accepta o altfel de relație cu o instituție financiară în afara celei complet digitalizate.”
Și pentru că în fiecare an compania a dezvoltat tehnologii care să aducă soluții mult mai flexibile și să facă împrumuturile mult mai accesibile, și anul acesta, Credius a reușit să se adapteze rapid la nevoile clienților săi și a introdus la începutul 2021 o inovație în acordarea de credite, un credit 100% online fiind considerat de către fondatorul companiei „cel mai simplu și cel mai rapid de pe piață. Toată interacțiunea clientului [..] încă din momentul depunerii cererii de credit până la momentul obținerii creditului, este digitalizată în proporție de 100%.” Noua tehnologie de creditare le oferă consumatorilor posibilitatea de a accesa un împrumut online, fără drumuri la banca, fară interacțiune umană, fară interviu video și în timp record, în doar 5 minute. Andrei Buzgan ne descrie noul proces ca fiind unul de încredere „Totul se întâmplă în condiții de maximă securitate a datelor clienților și a fluxurilor interne. Folosim tehnologii de ultimă generație de stocare și procesare a informațiilor interne.”
În concluzie
Credius a implementat această nouă tehnologie având la baza nevoile clienților - de a accesa o sumă de bani într-un timp cât mai scurt, doar prin completarea unei cereri de împrumut, de oriunde s-ar afla, bucurându-se de o experiență de creditare unică!
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News