Live

Factura verde e piperată. Cât ne va costa combaterea schimbărilor climatice

Data actualizării: Data publicării:
FOTO: Getty Images

Combaterea schimbărilor climatice și reducerea amprentei de carbon va costa companiile 2.500 de miliarde de dolari. E o sumă uriașă, concentrată mult în Europa, acolo unde sunt și cele mai ambițioase planuri. Toate reprezintă costuri care mai devreme sau mai târziu vor ajunge la consumator.

Combaterea efectelor provocate de schimbările climatice va costa companiile din întreaga lume mii de miliarde de dolari. Studiile arată că aproape toate sectoarele vor fi afectate financiar, însă analiștii atrag atenția că puține sunt companiile care sunt pe deplin pregătite pentru valul de reglementări care urmează să vină peste ele.

Având în vedere că Organizația Națiunilor Unite a avertizat recent că perspectivele climatice sunt sumbre, riscul final al companiilor care nu sunt pregătite să adopte toate măsurile impuse de autorități este pierderea completă a business-ului.

Analiștii spun că tranziția către o economie neutră poate avea succes doar dacă industriile afectate nu vor fi supraîmpovărate, iar schimbările vor fi gestionate activ de ambele părți - autorități și companii.

Factura pentru companiile din întreaga lume se ridică la aproape 2.500 de miliarde de dolari în următorii zece ani, estimează asigurătorul german Allianz, citat de Bloomberg. Grupul german a analizat cele mai importante măsuri privind lupta împotriva schimbărilor climatice adoptate sau propuse până în prezent la nivel global, iar concluzia este că aproape toate sectoarele de activitate vor fi afectate financiar.

Industriile cel mai puternic afectate

Sectorul energetic va fi cel mai puternic lovit. Estimările arată că se va confrunta cu cheltuieli suplimentare de peste 900 de miliarde de dolari. Urmează industria chimică, unde impactul va fi de aproape 500 de miliarde de dolari, o sumă similară cu cea pe care trebuie să o pregătească și industria de celuloză și hârtie.

Metalurgia ar urma să aibă la rândul său un cost suplimentar de 300 de miliarde de dolari pentru a putea combate efectele schimbărilor climatice, în timp ce industria auto va fi nevoită să pune deoparte aproximativ 165 de miliarde de dolari pentru a reduce din emisiile de dioxid de carbon.

Companiile din transportul aerian și maritim se vor confrunta cu un cost ceva mai mic, de aproximativ 55 de miliarde de dolari.

Organizația Națiunilor Unite atrage însă atenția că dacă includem și o serie de măsuri ce nu pot fi deocamdată cuantificate, precum reducerea limitei de viteză pentru nave, restrângerea și mai mult a plafonului de emisii și reglementările pregătite la nivelul industriei, impactul negativ ar putea fi mult mai mare.

Zielele acestea, reprezentanți din aproape 200 de state s-au reunit la Madrid pentru a discuta măsurile ce urmează a fi implementate în cadrul Acordului de la Paris. Accentul este pus pe reducerea poluării din combustibili fosili, planul fiind ca în următorii 10 ani emisiile să fie reduse cu 55%.

ONU a avertizat că în prezent perspectivele climatice sunt sumbre, iar Parlamentul European a declarat deja urgență climatică și de mediu.

Citiți și: Ecologismul de faţadă al Chinei. Beijingul revine în forță la exploatarea cărbunelui

Costuri combatere schimbări climatice

Sectorul energetic: 911 mld. $

Industria chimică: 484 mld. $

Celuloză și hârtie: 440 mld. $

Metalurgie: 310 mld. $

Industria auto: 165 mld. $

Transport aerian și maritim: 55 mld. $

(sursa: Bloomberg)

Editare web: Luana Păvălucă

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Trei moduri în care Crăciunul distruge planeta: brazii, jucăriile și risipa

Cel mai grav accident din Brazilia din ultimii 17 ani ar putea provoca și pagube grave în urma poluării unui râu cu acid sulfuric

Cum se adaptează chinezii la era inundațiilor extreme: „Trebuie să fiu pregătit pentru orice. Dacă îmi place locul, voi rămâne”

Mircea Scăunașu, Philip Morris România: „Suntem capabili să creăm în România produse la standarde internaționale”

Partenerii noștri