Luptă dură pentru cel mai bănos contract de infrastructură din România. Cei șase constructori care își dispută cele 1,2 miliarde euro
Lupta pentru cel mai mare contract de infrastructură lansat vreodată în România se va da doar între asocieri și firme din Europa şi Turcia. Compania de Drumuri a verificat ofertele primite. Din 15 firme și asocieri, care s-au arătat interesate de construirea celor 37 de kilometri dintre Cornetu și Tigveni, parte din Autostrada Sibiu-Pitești, doar șase merg mai departe.
Premieră în România: Luciul apei Mării Negre a fost scos la licitație
Se vinde o fostă vilă a lui Ceaușescu. Cât cere statul pe clădire
CFR are nevoie de tot mai mulți bani pentru repararea căilor ferate
Un nou drum expres se deschide în România peste cinci zile
Una dintre emblematicele jachete din piele ale lui Michael Jackson a fost vândută la licitație
Întregul asfalt de pe podul de la Brăila ar putea fi înlocuit
În România, drumurile județene sunt doar în acte.
Papa Francisc și-a vândut ceasul, un model din plastic de aproximativ 60 de euro
Lucrările de la
Au fost eliminate ofertele de la toți constructorii chinezi. Este primul efect al actului normativ prin care firmele din China sunt excluse de la licitații.
În lupta pentru contractul estimat la 1,1-1,2 miliarde de euro au rămas grecii de la Aktor, italienii de la Astaldi și Pizzarotti, austriecii de la Strabag și turcii de la Makyol și Mapa, potrivit surselor Digi24.
Mulți dintre acești constructori au avut sau au proiecte în România. În unele situații nefericite. De exemplu, grecii de la Aktor se chinuie să termine lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda și trebuie să deschidă șantier pe Autostrada de Centură a Capitalei, unde au întârzieri.
Italienii de la Astaldi lucrează deja la autostrada Sibiu-Pitești, ce-i drept la o porțiune mai ușoară, cea dintre Pitești și Curtea de Argeș.
Austriecii de la Strabag vor termina anul acesta lucrările la micul lot de șosea rapidă dintre Ungheni și Târgu Mureș.
Chiar dacă sunt constructori cu experiență, realizarea celor 37 de kilometri de autostradă dintre Tigveni și Cornetu va fi o adevărată provocare și pentru ei, mai ales că pe această secțiune trebuie construit și primul și cel mai lung tunel montan din România - tunelul cu galerie dublă de 1,7 km de la Poiana.
Pe lângă acest tunel vor trebui construite și 48 de poduri și viaducte, un ecoduct, două noduri rutiere și numeroase alte lucrări.
Compania de Drumuri ar vrea ca proiectarea autostrăzii și realizarea efectivă a șoselei să dureze cel mult 6 ani și jumătate.
Editor : Georgiana Marina
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News