Efectele Brexit: scade influența Marii Britanii în comerțul internațional. Companiile japoneze fug din UK în UE
Firmele japoneze pleacă din Regatul Unit în contextul Brexit, preferând să se mute în Uniunea Europeană, arată date ale guvernului Japoniei. Exodul firmelor japoneze s-a accentuat puternic începând din 2016 și a cunoscut un vârf între 2018 și 2019. Impactul va fi absorbit de serviciile financiare și de sectoarele de producție ale economiei britanice, scrie Politico.
„Numărul companiilor japoneze și angajaților la acestea este în continuă scădere în UK. Având în vedere că acest fapt este contra tendinței actuale în restul Europei, acest lucru ne duce la concluzia că este vorba de un alt efect al Brexit”, spune Pernille Rudlin, autoarea raportului. Ea a lucrat timp de decenii la companii precum Mitsubishi sau Fujitsu și în prezent consiliază companii japoneze.
Între 2014 și 2019, numărul companiilor japoneze din UK a scăzut cu 12%, de la 1084 la 952, cea mai mare scădere fiind înregistrată în perioada imediat următoare referendumului din iunie 2016. În timpul anului fiscal 2018-2019, atunci când tensiunile legate de felul în care UK urma să părăsească blocul european creșteau puternic, numărul de companii care au plecat din țară a fost cel mai mare, scăderea fiind de 4%, conform ministerului de externe nipon.
Plecarea firmelor japoneze din UK vine în contrast cu numărul în creștere ale celor care se mută în Uniunea Europeană. Între 2014 și 2019, numărul de firme care și-au mutat sediile în Olanda, de exemplu, a crescut cu 67%, în timp ce în Germania, Franța și Italia, numărul a crescut cu 7, 11 și respectiv 53 la sută.
Declinul relațiilor economice UK-Japonia este cu atât mai mare cu cât Marea Britanie era gazda celor mai multe companii nipone în Europa, pe locul doi fiind Germania. Raportul guvernului de la Tokio nu e o veste prea bună pentru guvernul britanic, având în vedere că speranța susținătorilor Brexit era că ieșirea din UE va face ca Marea Britanie să devină un jucător important în comerțul internațional, nu să piardă din influența pe care deja o avea.
Editor : Adrian Dumitru
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News