Live

Tribunalul Constanţa a deschis procedura de insolvenţă a companiei Damen Mangalia, proprietara șantierul naval

Data actualizării: Data publicării:
Șantierul naval Damen Mangalia.

Tribunalul Constanţa a deschis procedura de insolvenţă a companiei Damen Mangalia. CITR filiala Bucureşti a fost numit administrator judiciar. 2 august 2024 a fost stabilit ca termen pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitorului, urmând ca pe 27 august 2024 să aibă loc prima şedinţă a adunării creditorilor.

„Tribunalul Constanţa a deschis procedura de insolvenţă a companiei Damen Mangalia. CITR filiala Bucureşti a fost numit administrator judiciar”, anunţă casa de insolvenţă, potrivit News.ro.

Principalele termene dispuse de instanţă în acest dosar sunt:

  • 2 august 2024: înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitorului
  • 22 august 2024: termenul de verificare a creanţelor, de întocmire si publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe
  • 27 august 2024, ora 12: data primei şedinţe a adunării creditorilor

„În acest proiect complex vom contribui cu tot know how-ul echipei CITR acumulat pe parcursul a peste 22 de ani în gestionarea unor restructurări prin procedura insolvenţei cu impact major în economia noastră. În următoarea perioadă echipa CITR va analiza activitatea companiei pentru a înţelege în profunzime businessul şi pentru a identifica condiţiile în care este posibilă redresarea. Ne propunem să asigurăm cât mai multă stabilitate şi claritate tuturor celor implicaţi. Aşa cum v-am obişnuit, vom asigura transparenţa întregului proces”, spune Paul Dieter Cîrlănaru, CEO CITR.

Rolul administratorului judiciar, conform mandatului legal, este acela de a găsi soluţiile optime pentru redresarea companiei. Primul pas din procedura de insolvenţă va fi înţelegerea businessului şi a părţilor care fragilizează performanţa companiei, definirea strategiei de redresare şi planul pentru realizarea acesteia.

Damen Shipyards Mangalia este o societate de tip Joint Venture creată de Damen şi Guvernul României, în care Damen este responsabil de managementul operaţional al şantierului.

Şantierul a fost cunoscut iniţial sub numele de Şantierul Naval 2 Mai Mangalia şi a început să construiască nave noi în 1976. În 1997, Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. a preluat controlul şantierului şi şi-a schimbat focalizarea către construirea de nave mari de containere, vrachiere şi cisterne. La sfârşitul anului 2017 Damen a achiziţionat acţiunile Daewoo, şi în vara lui 2018 a preluat controlul operaţional.

Editor : Liviu Cojan

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Olandezii cer falimentul șantierului naval Mangalia, după conflictul dintre statul român și grupul Damen

Marcel Ciolacu a vizitat şantierul naval din Brăila: „România produce! Din ce în ce mai mult şi mai bine”

Titanic II: Un miliardar australian vrea să reconstruiască faimosul vas de lux și să refacă traseul pe care nava s-a scufundat

Părinții victimelor lui Vlad Pascu sunt revoltați. Judecătoarea a întrebat la proces dacă unul din tinerii morți e în sală

Partenerii noștri