Live

Tarom ar putea părăsi SkyTeam, alianță care include 20 linii aeriene internaționale

Data publicării:

Conducerea Tarom renegociază poziția liniei aeriene naționale în SkyTeam, alianță ce include 20 companii internaționale ce deservesc 1.000 de destinații și transportă 730 de milioane de pasageri. Dacă discuțiile nu au finalitate pozitivă, compania aeriană națională va părăsi alianța.

 

Calitatea de membru al alianței aeriene SkyTeam nu pare a aduce prea multe avantaje liniei aeriene naționale Tarom, în condițiile în care aceasta dorește să își renegocieze beneficiile avute în interiorul alianței.

În 2010 intrarea Tarom în SkyTeam era văzută ca un mare succes. Acum managerii companiei vorbesc de dezavantajele ce rezultă din acest „parteneriat”, anume taxe mari plătite pentru mai nimic. Primul care a tras public un semnal de alarmă a fost Christian Heinzmann, fost director general Tarom. 

“Toate alianţele au nevoie de destinaţii în Est, iar eu cred că TAROM şi România vor deveni şi mai interesante din acest punct de vedere. TAROM este un partener strategic în Europa de Est. Aparent, acest lucru nu este apreciat pe deplin în SkyTeam, alianţă la care operatorul român a aderat în 2010. “Purtăm discuţii cu SkyTeam pentru a vedea dacă rămânem în alianţă sau nu”, a adăugat Wolff. “Cel mai mare câştigător al faptului că TAROM face parte din SkyTeam este altcineva, nu noi. Cred că aderarea la SkyTeam a fost o greşeală, susţinerea ROT venind atunci din partea Air France-KLM”, spunea în 2013 CEO-ul Tarom.

„Există în planul de management posibilitatea ca Tarom să iasă din Sky Team, dar problema este că este foarte dificil. Ar putea fi şi iesirea din IATA. Pentru că trebuie să ne uităm la profitabilitatea companiei, trebuie să ne uităm la viitor. Ştiu ca SkyTeam este prestigioasă, ştiu că IATA este prestigioasă, dar trebuie să pui totul în balanţă. Ryanair nu este parte a acestor organizaţii. Sigur, nu vrem să transformăm Tarom într-o companie low-cost, dar asta nu înseamnă că nu ne putem ridica fără IATA sau Sky Team. Sunt foarte multe companii care nu fac parte din aceste două organizaţii şi au succes”, adăuga acesta atunci.

Înlocuirea directorului general Heinzmann cu actualul Werner Wolf nu a schimbat situația. Într-un interviu acordat recent publicației Airways Magazine, actualul director general al Tarom,  Werner Wolf a reiterat ideea.

“Toate alianţele au nevoie de destinaţii în Est, iar eu cred că TAROM şi România vor deveni şi mai interesante din acest punct de vedere. TAROM este un partener strategic în Europa de Est (...) Purtăm discuţii cu SkyTeam pentru a vedea dacă rămânem în alianţă sau nu (...) Cel mai mare câştigător al faptului că TAROM face parte din SkyTeam este altcineva, nu noi. Cred că aderarea la SkyTeam a fost o greşeală, susţinerea ROT venind atunci din partea Air France-KLM”, a spus Wolf într-un interviu acordat publicației Airways Magazine, informează aeronews.ro.

Ieșirea Tarom din alianță ar trebui văzută ca un pas menit să amelioreze situația dificilă în care se găsește operatorul aerian național. În pofida achizițiilor de aeronave făcute în utimele luni, TAROM are o situație grea și orice economie contează. Pierderile înregistrate anul trecut de către TAROM se cifrează la 172 milioane lei și, de abia în acest an, compania ar putea înregistra primele profituri după 10 ani de pierderi.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

TAROM își modifică temporar politica de bagaje. Ce echipamente sportive pot fi transportate gratuit în sezonul de iarnă

VIDEO. TAROM a scos din serviciu patru aeronave A318. Două sunt tăiate în fața hangarului de la Otopeni

Tarom menține suspendarea zborurilor către Beirut până pe 2 septembrie

Conducerea TAROM explică de ce a renunțat la zborurile spre Londra: „Facem o serie de concesii”

Partenerii noștri