Car sharing, noua afacere care înflorește în Capitală
Aglomeraţia din Capitală pune la muncă imaginaţia oamenilor. O nouă afacere îşi propune să revoluţioneze traficul din cele mai aglomerate oraşe. Cauţi maşina pe hartă, o deschizi printr-o aplicaţie de pe mobil, iar când ai terminat de condus, o parchezi, plăteşti cu cardul şi o laşi acolo pentru următorul client. Fenomenul este deja popular în ţările din vestul Europei.
Noua taxă de 540 de lei pe an, pentru bucureștenii din Sectorul 4 cu mașini, dar fără loc de parcare, a fost adoptată
O roată în derivă, desprinsă de la un tir, a făcut slalom printre mașini, în Iași
Mărturiile șoferilor care au căzut în groapa uriașă de pe șosea
Povestea tinerei din Bihor care e vedetă în online cu postările din ferma pe care o conduce
Coșmar într-un cartier de lux din București. Un bărbat a vandalizat cu o piatră 16 mașini, în doar câteva ore
Motorina ar putea dispărea din benzinării în următorii ani
Povestea de succes a unui român care spală mașinile Regelui Charles
Accident grav în Neamț: 3 tineri au murit iar alți 4 au fost răniți
Accident grav în Ialomița. Un om a murit iar alți 5 au fost răniți
Bucureşti, capitala aglomeraţiei, cu peste 1,5 milioane de maşini, la o infrastructură mult subdimensionată. Aşa a apărut fenomenul de car sharing pe care Demis Ghindeanu l-a adus în Bucureşti.
Demis Ghindeanu, manager: „Un număr de maşini care stau în oraş, care pot fi folosite de cei care se înscriu la noi pe platformă. Cu ajutorul unei aplicaţii de pe telefon deschizi şi închizi maşina”.
Oricine are un card bancar şi un smartphone îşi poate face cont pe aplicaţie. Pe hartă vor apărea maşinile libere din zonă. Tot aplicaţia e cea care deschide maşina şi începe să cronometreze timpul de închiriere. La final, şoferul trebuie să lase maşina într-o parcare publică pentru următorul client. Banii îi sunt retraşi direct de pe card. În plus, el trebuie să trimită poze cu buletinul şi permisul de conducere.
Taxarea se face în funcţie de maşina aleasă. Demis spune că vedetele noului serviciu sunt maşinile electrice.
Demis Ghindeanu: „Preţul pe oră e de aproximativ 45 de lei, iar preţul pe zi de 350 de lei”.
Tariful este adaptat traficului din Bucureşti. Preţul scade dacă GPS-ul arată că maşina mai mult stă decât merge.
Demis Ghindeanu: „În cazul în care se optează pentru tariful pe minut şi este foarte multă aglomeraţie sau se stă la semafor, practic, tariful se înjumătăţeşte”.
Cine nu parchează unde trebuie ori loveşte maşina e bun de plată.
Demis Ghindeanu: „De exemplu, în locul cuiva sau în faţa unui garaj sau lăsate aiurea prin oraş percepem o taxă de 100 de lei. În cazul în care maşinile sunt implicate într-un accident, dacă e din vina userului nostru se percepe o taxă de 100 de euro”.
Ştefan se duce aproape în fiecare zi la serviciu, în centrul Capitalei, cu o maşină închiriată prin car sharing. Spune că maşina personală devine o povară: „Ocupă un loc de parcare care e greu de găsit şi stă o zi întreagă nefolosită”.
Bucureştiul se află pe locul 5 în topul celor mai aglomerate oraşe din lume. Studiile arată că o maşină închiriată poate înlocui opt maşini personale. Rezultatul? Un trafic mult mai suportabil.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News