Live

Dragoș Rebegea, country manager Ericsson România, despre traficul din București și infrastructura rutieră care le creează probleme angajaților

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Shutterstock

Producătorul suedez de echipamente de comunicații Ericsson s-ar gândi de două ori dacă ar fi să se afle acum în ipostaza de a alege Bucureștiul ca oraș în care să-și amplaseze sediul. Conducerea companiei ar fi tentată azi și de orașe precum Cluj-Napoca, Iași sau Timișoara. Dragoș Rebegea, country manager Ericsson România, a explicat de ce într-un interviu pentru Digi24, precizând însă că nu se pune acum problema mutării în alt oraș.

Cum se văd Clujul și Iașiul din sediul central al Ericsson? a fost întrebat Dragoș Rebegea.

„Noi avem două sedii doar în București. E adevărat că decizia pe care am luat-o s-a întâmplat prima oară în 1993, când am venit în România, și a doua oară în 2007, când am avut o extindere masivă cu acest centru global de suport. La momentul respectiv ne-am orientat către București. Dacă ar fi să mai luăm încă o dată decizia, probabil că vom avea probleme mari în a alege între Iași, Cluj, Timișoara, București, motivul fiind legat de forța de muncă, condițiile pe care orașele respective le oferă, în special în ce înseamnă sănătatea muncii, până la urmă. Bucureștiul este extraordinar de aglomerat. Unul dintre sediile noastre e în zona Pipera, Barbu Văcărescu. Prima dată, când nu eram în poziția actuală, eram un angajat al companiei, aproape am urât că ne-am mutat acolo, plecând de la un sediu din Piața Victoriei. Dar dacă vă uitați, Vodafone e tot acolo, Orange e tot acolo, Telekom e tot acolo, Oracle e tot acolo. Și se mai construiește. Foarte, foarte aglomerat. Infrastructura rutieră nu ne ajută foarte mult. Din punctul acesta de vedere, e posibil să ne orientăm în viitor către un oraș așa-zis de provincie, a declarat Dragoș Rebegea, CEO Ericsson România, la emisiunea „În fața ta” de la Digi24. 

El a explicat că deciziile care s-au luat în privința stabilirii sediului s-au luat în urmă cu peste 10 ani, când nu erau aceleași condiții. „Probabil că dacă ar fi să reevaluăm situația acum, am avea o altă decizie”, a adăugat Dragoș Rebegea. „Sunt colegi de-ai mei care petrec în trafic două-trei ore pe zi. Vi se pare OK? Mie nu! Indiferent dacă folosești mijloacele de transport în comun sau mașina personală”, a mai spus oficialul Ericsson.

„Aici (în privința infrastructurii - n.r.) ar trebui un plan mult mai bine făcut, gen Silicon Valley, oamenii aceia din start și-au imaginat cum va arăta acel parc industrial, având grijă să aibă de toate, infrastructură, spații și-așa mai departe. Noi plombăm ici-colo, în zonele aglomerate, cu potențial de real estate, de fapt, pentru că majoritatea clădirilor nu sunt deținute de companii, suntem de fapt chiriași în clădirile respective, e bine că suntem aproape unii de alții ca și jucători din industrie, dar trebuie să ai o viziune, o strategie, unde vrei să dezvolți partea asta de hi-tech: facem un oraș nou, facem un hub în afara Bucureștiului, stopăm dezvoltarea într-o anumită zonă în momentul în care infrastructura va fi suficientă, astfel încât în momentul în care cineva vine la serviciu să vină plin de energie pozitivă, și nu după două ore în trafic sau o oră și jumătate de mers cu metroul”, a spus Dragoș Rebegea.

Urmăriți mai jos interviul integral:

 

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Ce putem face dacă inteligența artificială devine conștientă. Planul cercetătorilor pentru a evita scenariul „Frankenstein”

De ce se strică dronele rusești înainte să își lovească ținta. Războiul din umbră contra mașinăriei de război a Rusiei

Ochiul lui Sauron în Silicon Valley: De teama apocalipsei și a hoților, elita americană își transformă casele în buncăre militare

Descoperă tehnologia care redefinește lumea, pe 1 Decembrie, la Digi World

Partenerii noștri