CNSC a respins contestația Mercedes pentru autobuzele Capitalei
Contestaţiile Mercedes şi Karsan, competitorii turcilor de la Otokar, au fost respinse de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins marţi, 8 mai, contestaţiile Mercedes şi Karsan la licitaţia Primăriei Bucureşti pentru achiziţia a 400 de autobuze, în urma căreia a fost declarată câştigătoare oferta turcilor de la Otokar, susține Economica.net. Pentru a își apăra ofertele firmele nemulțumite au încă varianta contestării deciziei CNSC la Curtea de Apel București.
In contestația depusă Mercedes și Karsan au reclamat numeroase nereguli ale ofertei Otokar. Firma turcă Otokar, desemnată câștigătoare de Primăria Capitalei pentru livrarea a 400 de autobuze destinate transportului public, a fost preferată deoarece ar fabrica autobuze mai scumpe, însă mai bune decât cele făcute de nemții de la Mercedes sau de către MAN. Autobuzele turcilor depășeșesc lungimile acceptate, nu respectă normele europene de rezistență la vibrații și nici măcar nu încap în garajul menționat de producătorul turc în ofertă, spun competitorii de la Mercedes.
Ce acuză Mercedes. De ce este neconformă oferta Otokar
-
autobuzele din gama de 10 metri și 18 metri lungime au cu până la 30 de centimetri mai mult decât maximul admis.
-
autobuzele M3 nu sunt omologate CE pentru lungimile maxime admise
-
ușile se deschid cu 10 centimetri mai puțin decât minimul cerut
-
unitatea care asigură service-ul nu este autorizată pentru clasa M3. Autobuzele nici nu încap în service căci lățimea ușilor este mai mică decât cea a autobuzului. Lifturile de ridicare au o putere de doar 3 tone față de cele 11 tone ale unui autobuz
-
autobuzele nu sunt certificate CEE ONU R66 privind rezistența în trafic la șocuri și vibrații.
Argumentele se regăsesc, cel puțin parțial, și în contestația depusă de cealaltă firmă turcă participantă la licitație, respectiv Karsan. Aceștia mai acuză cu autobuzele Otokar au motoare MAN, iar service-ul menționat ca reparator de turci nu este autorizat pentru reparații la MAN.
Atât Mercedes cât și Karsan acuză faptul că nu li s-a precizat modul de punctare a ofertelor lor, punctajele pe fiecar factor luat în calcul și că li s-a refuzat informarea asupra acestor aspecte.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News