Avioanele lumii, construite din aluminiu românesc
De aproape 36 de ani, aşa începe ziua de muncă pentru inginerul Ion Buga. Cu o scurtă şedinţă. Apoi, îmbracă echipamentul de protecţie şi merge în turnătorie. Aici a păşit pentru prima oară în anul 1982, după ce a absolvit Politehnica din Bucureşti şi a fost repartizat pentru stagiatură la fabrica de Aluminiu Prelucrat, aşa cum se numea înainte.
Primele măsuri în cazul femeii decedate după ce a fost externată de la UPU Slatina. Medicul de gardă, sancționat cu 10.000 de lei
Adolescent de 14 ani, descoperit în trafic după ce a condus 70 de kilometri cu fratele său în vârstă de 10 ani pe scaunul din dreapta
O femeie a murit în fața spitalului, la scurt timp după ce a fost externată
Două avioane ale Armatei Române au plecat în Macedonia de Nord pentru a ajuta la stingerea incendiilor
Un avion rusesc și unul american, filmate deasupra Strâmtorii Bering
Peste 70 de tornade au lovit SUA
Decorațiuni neobișnuite în Slatina
Avioane pe alcool
Momentul în care două avioane sunt la un pas să se ciocnească în aer
Ing. Ion Buga, Departamentul de Cercetare ALRO Slatina: Este legat de o mai veche pasiune a mea. Zborul, avioanele, din copilărie. Având în vedere că aluminiu înseamnă cam 90% din componentele unui avion, mi-a plăcut să lucrez în domeniul ăsta.
A muncit în aproape toate departamentele. De trei ani, însă, face parte din Departamentul de Cercetare.
Ing. Ion Buga, Departamentul de Cercetare ALRO Slatina: Majoritatea temelor de cercetare se finalizează cu un produs nou la care trebuie să determinăn calitatea internă a acestui produs
După privatizare, în anii 2000, fabrica a urmat un drum lung pentru a intra pe piaţa aeronautică. La final, însă, Airbus, cel mai important producător de aeronave, a numit compania Alro Slatina drept furnizor de aluminiu.
Ing. Ion Buga: Activitatea am început-o tot într-o secţie de turnătorie, o secţie în care munca manuală ocupa un volum destul de mare datorită dotării utilajelor din acea vreme. A trebuie să clădim cărămidă cu cărămidă ca să ajungem la utilajele pe care le vedeţi în turnătorie.
Contractul cu Airbus a fost dovada că munca angajaţilor şi investiţiile în modernizarea echipamentelor au fost un succes. În prezent, fabrica produce aproape 300.000 de tone de aluminiu pe an, iar peste 80% din cantitate ajunge pe piaţa internaţională. Zilnic, pe porţile fabricii ies 800 de tone de produse finite.
În 2017, Alro a avut profit net de 318 milioane de lei, şi a bifat unul dintre cei mai buni ani din istoria companiei.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News