Amazon pierde teren. Gigantul pe cale să devină a doua cea mai valoroasă companie a lumii
Microsoft este pe cale să depăşească gigantul Amazon şi să devină a doua cea mai valoroasă companie a lumii, după Apple. Acţiunile Microsoft au crescut la sfârşitul şedininţei de tranzacţionare de joi cu nu mai puţin de 5,8%, iar compania are acum o valoare de 830 de miliarde de dolari. În acelaşi timp, Amazon a avut parte de o scădere semnificativă, de peste 7 procente, şi valorează 869 de miliarde de dolari.
Google, obligat la daune pentru că a permis defăimarea unui politician
Goană după aur în Amazon
YouTube a sancționat OAN, canalul ultra-conservator care îl susține pe Trump
Proces antitrust împotriva Google
Cod roșu de vreme extremă în România. Când va lovi viscolul
„Ne așteptăm la episoade mai severe” de iarnă. Vortexul polar și ciclonul Bert, explicate de climatologi
Ciolacu, criză de furie
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Repartitoarele de căldură vor fi obligatorii de la 1 ianuarie 2025
Amazon se menţine încă pe poziţia a doua în topul celor mai valoroase companii ale lumii, însă vorbim despre un gigant care a flirtat pe la începutul lunii septembrie chiar şi cu o capitalizare de o mie de miliarde de dolari.
În cazul în care declinul va rămâne, Amazon ar putea ajunge să valoreze mai puţin de 800 de miliarde de dolari, spun experţii, care se așteaptă ca Microsoft să ajungă cât de curând la valoarea de o mie de miliarde de dolari. Pentru a atinge acest prag, prețul acțiunilor Microsoft ar trebui să atingă nivelul de 130 de dolari.
În schimb, dacă Amazon vrea să se bucure din nou de acelaşi succes, preţurile acţiunilor ar trebui să ajungă la peste două mii de dolari pe bucată, lucru destul de dificil. Aşadar, experţii estimează că Microsoft va avea toate şansele să devină a doua cea mai valoroasă companie din lume, mai ales că reuşeşte să se lupte cu succes cu Amazon în ceea ce priveşte serviciile online.
Amazon, miliarde din publicitate
Pe de altă parte, Amazon e pe cale să devină unul dintre cei mai mare jucători din piaţa publicităţii online, suflându-le în ceafă unor giganţi precum Google şi Facebook. Compania lui Jeff Bezos a avut, în trimestrul al treilea, încasări de 2 miliarde şi jumătate de dolari menţionate la „alte categorii”, aşadar mai mult ca sigur e vorba de încasările din publicitate. E o creştere mai mult decât dublă - de 122% raportat an la an. În ritmul acesta, Amazon ar putea încheia anul cu încasări din publicitate în valoare de 10 miliarde de dolari.
E adevărat, Alphabet, grupul mamă al Google, a încasat din publicitate de aproape trei ori mai mult doar într-un singur trimestru, dar specialiştii spun că Amazon vine foarte tare din urmă. Potrivit estimărilor, gigantul online va deveni a treia mare companie din domeniul publicităţii online până în 2020, după Google şi Facebook.
Pe de altă parte, per total, Amazon a avut, în trimestrul 3, profituri record - de aproape 2,9 miliarde de dolari, dar încasările au fost sub aşteptări: aproximativ 56 de miliarde de dolari. E o creştere cu 29 de procente, dar estimările duceau undeva la peste 57 de miliarde de dolari. Unii experţi susţin că ultimul trimestru va fi şi cel mai bun pentru Amazon datorită sărbătorilor de iarnă. Dar alţii atrag atenţia că, de la 1 noiembrie, intră în vigoare creşterile salariale promise, iar angajaţii americani vor avea un salariu minim de 15 dolari pe oră. Asta presupune costuri mai mari pentru compania din Seattle.
Citiți și:
Cele mai valoroase companii din lume
Amazon, a doua companie din lume atinge valoarea de piață de 1.000 de miliarde de dolari
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News