Live

Maşină? Nu, mulţumesc! Idei de afaceri cu biciclete

Data publicării:

Marile oraşe din România sunt tot mai poluate. Motiv pentru care autorităţile se gândesc să pună noi taxe şi să investească în autobuze electrice. O soluţie ieftină o reprezintă bicicletele, trotinetele sau chiar skateboard-urile. Nu sunt extrem de populare în România, dar cei care le folosesc spun că le oferă doar beneficii: plimbări în aer liber, acces uşor pe străzile aglomerate şi posibilitatea de a admira locurile prin care trec.

Mihai Vălușescu - jurnalist Digi24: Am pornit săptămâna această în căutarea tinerilor care aleg să se deplaseze cu altceva decât mașina. Pe două sau pe patru roți, cu bicicletă, cu trotinetă electrică cu skateboard-ul sau de ce nu cu longboard-ul. Îi cunoaștem în minutele care urmează.

Alexandru are 29 de ani și locuiește în București. E biciclist pasionat.

Bicicletă - mai rapidă în traficul aglomerat

Alexandru Stan: Nu sunt oprit de semafoare, de aglomerație și îmi văd de drumul meu foarte, foarte liniștit.

Sfătuiește cât mai mulți oameni să renunțe la mașini în favoarea bicicletei.

Alexandru Stan: Trebuie să se gândească mai mult la timpul pierdut în trafic, care din punctul meu de vedere este foarte prețios. Economisim timp, putem sta mai mult cu familia, sau putem avea alte activități.

Din păcate știe că în România pasionații de ciclism nu sunt încurajați să renunțe definitiv la mașini atunci când se deplasează în oraș.

Alexandru Stan: În oraș, din păcate, deocamdată nu avem infrastructura necesară pentru a mă folosi de bicicletă în orice drum, pe orice drum vreau să-l fac.

Chiar și așa, tot mai mulți români își cumpără biciclete. În fiecare an sunt vândute aproximativ 400.000. Tot statisticile spun că plătim în medie 200 de euro pentru o bicicletă. Nu e mult, dacă ne comparăm cu olandezii care dau în medie o mie de euro pentru o bicicletă.

Tinerii au idei de afaceri. Cu biciclete

De 8 ani Alexandru și-a transformat pasiunea în afacere. A recondiționat aproape 2000 de biciclete și le-a transformat în piese unicat. Clienții plătesc între 600 și 2-3 mii de lei pentru un model.

Alexandru Stan: Fiecare bicicletă e unică și e făcută pe gustul clientului. Totul pornește de la ideea pusă pe hârtie. ndesc împreună cu clientul cum trebuie să arate bicicletă și apoi vin cu sugestii, completări și la final ies cele văzute.

La Timişoara, Antoniu, un tânăr de 25 de ani, a renunţat la facultatea de Drept... pentru că îi răpea din timpul de pedalat. Şi-a făcut din bicicletă destin: a deschis o firmă de curierat pe două roţi şi acum are peste 40 de angajaţi.

Antoniu Sicra: Sunt foarte puține firme și la nivel național, dar cu siguranță o să crească. Dacă ai nevoie de un pachet foarte rapid îl trimiți pe bicicletă clar.

Pe cât de mult vor românii să ignore maşinile şi să meargă cu bicicletă, pe atât de puţin îi ajută primarii. Pistele sunt scurte şi prost gândite.

Antoniu Sicra: Uite acolo, după cum vezi, e o stație de autobuz. Oamenii ies din autobuz, ajung direct pe pistă. Tu ca biciclist trebuie să ghicești cumva ce om o să zboare de dincolo. Și atunci să vii într-o viteză, să mergi cu 30-35 la ora pe aici mi se pare periculos.

Trotinetele electrice câştigă teren

Rămânem tot pe două roţi, dar ne mutăm pe trotinetă care devine un mijloc de deplasare tot mai la modă. Aşa se face că societatea de la Timișoara a cumpărat 30 de trotinete electrice care pot fi folosite de localnici gratis.

Mihai Vălușescu - jurnalist Digi24: Trotineta 18 are deja parcurși 1255 de kilometri, în curând 1256. Cu viteză maximă de 20 de km/h mă pot strecura ușor cu ea prin traficul timișorean.

În doar o lună de la inaugurarea sistemului de închiriat trotinete, localnicii de la Timişoara au făcut peste 6.600 de curse cu ele.

Fără maşină, pe patru roţi

Trecem de la două la patru roţi acum. Profesor ne-a fost Ionuţ, un tânăr care merge cu skateboard-ul de la 14 ani, iar de curând a trecut la versiunea de stradă: longboard-ul, adică.

Ionuț Mițac: Super practic. Eram așa puțin că bicicletă trebuie să o leg oriunde aș merge. Așa, longboard-ul îl iau în mână mă duc la un bar sau ceva, l-am luat în mână și e tot timpul cu mine, e copilul meu. 

Maşină? Nu, mulţumesc!

Tragem linie. Cei care declară război maşinilor şi merg cu biciclete, trotinete sau skate-uri nu doar că ajung mai repede unde au treabă. Se bucură de libertate şi văd oraşul altfel.

Ionuț Mițac: Mult mai colorat și mult mai liniștit. De obicei îmi pun căștile în urechi și pur și simplu merg.

 

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

45 de milioane de vizualizări: ”o imagine cât o mie de cuvinte” cu soția lui Conor Mcgregor, după ce a fost condamnat pentru viol

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Mersul pe trotinetă electrică, doar cu asigurare și cască. Țara europeană care a înăsprit codul rutier

Încă o capitală europeană anunță că interzice trotinetele electrice de închiriat: „Prioritatea noastră este siguranța cetățenilor”

AUDIO Mierlele din orașe au început să imite sunetele trotinetelor electrice care sunt de închiriat

150 de kilometri de piste de biciclete principale și 400 secundare ar putea fi amenajate în următorii zece ani în București

Partenerii noștri