Live

Investiție la modă: Cât costă înființarea unui foodtruck și în cât timp se amortizează

Data publicării:

Foodtruck-urile, un trend bine dezvoltat în străinătate începe să ia amploare şi în România. Numărul celor care îşi deschid astfel de restaurante pe roţi s-a dublat faţă de acum un an. Investiţia într-o astfel de rulotă începe doar de la 15 mii de euro, mult mai mică decât cea pentru un restaurant.

Ciprian Zăbuian e pasionat de gătit încă din adolescenţă, iar de 6 ani găteşte numai prăjituri. În 2015 şi-a deschis o cofetărie în Capitală pe care a închis-o numai după 8 luni din cauza costurilor mari cu administrarea.

Ciprian Zabuian, cofetar: Este mult mai ușor să te duci tu către clienți. Să stai într-un punct fix și să aștepți să intre clienții e destul de greu, investiție foarte mare în marketing, în PR... Îți trebuie resursă umană pe care nu o găsești cu ușurință în România și am decis pur și simplu să plec pe roți.

Şi-a deschis un foodtruck, unde pregăteşte cannoli, tiramisu şi eclere. Investiţia în rulotă, echipamente, înmatriculare și obținerea autorizațiilor l-a dus la 25 de mii de euro, de două ori mai puţin decăt costurile deschiderii unui restaurant. Amortizarea e rapidă, spun proprietarii rulotelor, pentru că oamenii au prins gustul restaurantelor pe roţi.

Sorin Barbu, proprietar foodtruck: Investiția o scoți cam într-un an jumătate, dar depinde de produsul pe care îl ai, de forța din spate.

Bărbat: Știu că unii au foodtruck-uri doar la festivaluri, deși ei fac mâncăruri extraordinare. E altceva ca să mănânci în are liber, decât într-un magazin, într-un mall.

Deja s-a creat un trend printre consumatori, iar antreprenorii văd o nişă de dezvoltare puternică a serviciilor conexe. Miki a creat o afacere din scrisul meniurilor pe rulote. În funcţie de ce vrea clientul, preţul ajunge și la 300 de lei.

Mihai Moraru, artist: Călătoresc la majoritatea festivalurilor ca să fac astfel de meniuri, ceea ce o să fac aici. În ultimii trei ani am facut undeva la 3.700 de meniuri în țară și în străinătate.

În prezent, în România sunt circa 180 de foodtruck-uri, care au o cifră de afaceri de aproximativ 10 milioane de euro pe an.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Goana după cumpărături și cadouri. Cum se circulă în marile orașe cu câteva zile înainte de Crăciun

Zeci de copii au murit călcați în picioare la un târg de Crăciun din Nigeria. Li se promisese că vor primi 3 dolari și mâncare

Uniunea Europeană va împrumuta Ucraina cu 18 miliarde de euro în 2025. În ce sectoare vor merge banii

Ce au găsit polițiștii la perchezițiile efectuate pentru destructurarea unui grup infracțional specializat în trafic de migranți

Partenerii noștri