Actele necesare pentru cumpărarea unei case
Achizițiile imobiliare sunt complicate și trebuie să acceptăm că avem nevoie de ajutor specializat pentru a evita regrete ulterioare. Adrian Vascu vă spune care sunt actele necesare pentru a cumpăra o casă.
Record surprinzător de tranzacții pe piața imobiliară în octombrie
Platforma IMGB, vândută pentru proiecte imobiliare
Banii în mișcare. Averea românilor, blocată în imobiliare
Circul continuă în Parlament: Becali spune cum a făcut facultatea fără prezență. Șoșoacă jignește jurnaliștii. AUR îl atacă pe Iohannis
Influencerul Makaveli, amenințări din Parlament cu limbaj suburban: „Ascundeți-vă soțiile. Fiți cuminți, mergeți pe vârfuri”
Surse: Liberalii strâng semnături pentru a-l propune pe Crin Antonescu candidat comun la prezidențiale. PSD nu l-ar refuza
VIDEO: Incendiu puternic la Piața Matache din București
Răspunsul Elenei Lasconi întrebată dacă l-ar vota pentru funcția de premier pe Marcel Ciolacu
Theodor Stolojan acuză USR de lipsă de profesionalism. „Pune pe masă o hartie cu 8 cerințe și apoi pleacă. Nu e o metodă de negociere”
În tranzacțiile imobiliare există 4 tipuri de documente:
- cele care atestă calitatea de proprietar și dreptul de a vinde,
- cele care atestă statusul legal al proprietății,
- cele care dovedesc calitatea tehnică a construcției și
- cele care asigură transferul proprietății.
Indiferent că vorbim despre construcții vechi sau noi, apartamente sau case, sunt destul de multe detalii legale care ne pot scăpa. Peste tot în lume, consultanța unui avocat specializat în tranzacții imobiliare este o necesitate. Acesta ne va ajuta să evităm capcane care ne-ar costa zeci sau chiar sute de mii de euro.
Prima categorie de documente se referă la demonstrarea modului în care vânzătorul a dobândit casa și dreptul de a o vinde - de obicei contract de vânzare-cumpărare sau certificat de moștenire și carte de identitate vânzător.
A doua categorie de documente se referă la extrasul de carte funciară, releveu, cadastru și certificat fiscal. Acestea ar trebui să menționeze documentele din prima categorie, istoricul proprietarilor și proprietății, dar și suprafața și împărțirea acesteia. Dacă în aceste documente găsim și altele la care se face referire, le vom cere spre consultare vânzătorului, fără excepție.
A treia categorie se referă la starea construcției, precum certificatul energetic și o expertiză tehnică, dacă este nevoie de lămuriri tehnice detaliate. În cazul caselor, vom avea nevoie și de autorizații de construcție și procese verbale de recepție la finalizare. Este nevoie și de un raport de evaluare autorizat? Dacă finanțarea este prin credit, cu siguranță. Altfel, opinia unui evaluator nu e obligatorie, dar este binevenita.
A patra categorie se referă la toate acțiunile și documentele care intervin între vânzător și cumpărător înainte și după semnarea contractului de vânzare-cumpărare. Întotdeauna precizăm în acte toate condițiile și termenele de plată și predare a proprietății și conținutului ei, iar în ziua în care primim cheile semnăm procesul verbal de predare-primire.
Editare web: Luana Păvălucă
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News