Live

CFR Călători justifică de ce nu funcționează aerul condiționat în trenuri: Afară sunt peste 35-38 de grade

Data actualizării: Data publicării:
CFR Călători justifică de ce nu funcționează aerul condiționat în trenuri. FOTO: Facebook CFR Calatori

Instalațiile de climatizare din trenuri nu mai fac față din cauză că temperaturile exterioare au ajuns la 35 - 38 de grade Celsius, mai mult decât valorile pentru care aceste instalații pot funcționa, transmite CFR Călători. 

Instalaţiile de climatizare din trenuri nu mai pot atinge valorile de regim optim de funcţionare, având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă depăşeşte 35 - 38 grade, precizează compania feroviară într-un comunicat postat marţi pe site-ul companiei. Asta, în condiţii de funcţionare la temperaturi de peste 45 - 48 grade, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului, şi umiditate de 80%. Totodată, reprezentanţii CFR admit că gradul de ocupare afectează confortul călătorilor.

Conform sursei citate, reglementările privind condiţiile normale de funcţionare a instalaţiilor de climatizare a vagoanelor "sunt prevăzute în clar în Normele tehnice feroviare autohtone şi internaţionale".

Astfel, valorile parametrilor de lucru pentru instalaţiile de climatizare sunt reglementate de organisme internaţionale la care sunt aliniate toate statele care deţin căi ferate, inclusiv toate statele membre ale UE, cu referire directă la UIC - Union Internationale de Chemins de Fer, asociaţie din care şi România face parte, ca membru fondator.

"Referitor la cele prezentate, facem următoarele precizări: România este încadrată în zona climatică II, ceea ce înseamnă că temperatura maximă optimă pentru funcţionarea în parametri nominali ai vagonului este de +35°C, iar umiditatea de maxim 65%. Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor şi a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiţii de funcţionare la temperaturi de peste 45°C - 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului şi umiditate de 80% (parametru raportat de către ANM), instalaţiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcţionare", precizează compania.

Astfel, singura modalitate de a îmbunătăţi valorile de regim termic în interiorul vagonului sunt operaţiile de mentenanţă preventivă şi monitorizarea în parcurs cu personal de specialitate a trenurilor care circulă în condiţiile descrise anterior, "lucrări care în acest moment se efectuează de la începutul sezonului cald în permanenţă, cu menţiunea că nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depăşirea pragului de temperatură şi umiditate".

CFR Călători recomandă pasagerilor să îşi planifice din timp călătoria, să utilizeze toate trenurile puse la dispoziţie în graficul unei zile de circulaţie şi să îşi procure din timp legitimaţiile de călătorie, folosind toate canalele disponibile în acest sens, pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport şi pentru a se putea adapta cât mai bine capacitatea de transport la numărul de locuri solicitat, folosindu-se întregul parc de material rulant tehnic disponibil, în special pe rutele ce înregistrează cele mai mari solicitări de trafic.

Editor : G.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Cele mai bune companii feroviare din Europa: Trenitalia, pe primul loc. Unde se află CFR Călători în clasament

Traficul feroviar, blocat 4 ore la Balota din cauza locomotivei trenului IRN 79 Arad - București. Întârzieri de până la 240 de minute

CFR Călători introduce în circulație primul tren electric nou, Alstom Coradia Stream. Pe ce rută va circula și cât costă un bilet

România, pe lista țărilor unde s-au înregistrat morți din cauza evenimentelor meteo extreme amplificate de schimbările climatice

Partenerii noștri