Galerie Foto Vom avea cel mai scump pod din istorie, dar nu îl vom putea folosi
Podul peste Dunăre va deveni cel mai ruşinos muzeu din istorie - atrage atenția Asociaţia Pro Infrastructură. Și asta din cauza unui detaliu care ţine de autorităţi. Asociaţia cere Guvernului Orban să deblocheze situaţia autorizaţiei de construire pentru drumurile de legătură în cel mai scurt timp. În caz contrar, totul este inutilizabil. În direct la Digi24, Mariana Ioniță, directorul Companiei de Drumuri, a explicat care au fost problemele întâmpinate și a estimat că la jumătatea anului 2023 podul va fi dat în trafic cu tot cu drumurile de acces.
Drum reparat înainte de inaugurare. „Ca la noi!”
Podul suspendat peste Dunăre a fost redeschis circulației pe sensul Tulcea - Brăila
CNAIR va implementa sistemul 2+1 pe „Drumul morții” - DN2
Un TIR a căzut de pe un pod în Dunăre. Trupul șoferului a fost găsit de scafandri după ore de căutări
Podul „Europa Unită” ar urma să fie dat în circulație până la finalul anului
Întregul asfalt de pe podul de la Brăila ar putea fi înlocuit
Noi probleme pe podul de la Brăila
VIDEO Podul peste Dunăre de la Brăila are deja primele probleme: „Asfaltul s-a lăsat și a fugit”
"Gândiți-vă la un camion cu 22 de tone de azotat care stă în soare"
Ionuț Ciurea, președintele Asociaţiei Pro Infrastructură, a explicat la Digi24 că sunt mai multe probleme legate de construirea drumurilor de legătură și că dacă blocajele nu vor fi rezolvate urgent, astfel încât cei 20 de kilometri de drumuri să fie gata la finalizarea podului, nu se va putea circula pe acest pod.
"Avem drumuri de legătură care ar trebui să lege podul de infrastructura existentă, pe malul tulcean și pe malul brăilean.
Problemele cu exproprierile și relocările de utilități sunt de un an si jumătate. Riscul ca acest proiect să rămână inutilizabil este foarte mare.
Puțini știu că un pod se construiește altfel decât un drum pe pământ. Lucrările la acest pod, odată începute, nu merg oprite, nu poți lăsa cabluri atârnate doi ani. Se toarnă pilonii, betonarea nu poate fi oprită, altfel sunt buni de aruncat. Se lucrează nonstop la piloni.
Aceste lucrări sunt impresionante și extrem de scumpe, iar marja de toleranță este foarte mică. Drumurile care ar trebui să unească podul de infrastructură sunt construite în dulcele stil al Companiei de Drumuri, adică nu sunt construite. Vom avea pod fără drumuri", a spus Ciurea.
Galerie FOTO: Probleme pe santierul podului peste Dunare. FOTO: Facebook Asociația Pro Infrastructura
El a subliniat că podul ar trebui să fie gata în 2022, iar dacă nu se emite rapid această autorizație de construire, vom avea drumurile de legătură neterminate atunci când va fi gata podul: "Adică băgăm 500 de milioane de euro într-o investiție și nu o vom putea folosi".
E necesar ca această autorizație să fie dată în toamnă ca să fie timp și pentru construirea drumurilor, trebuie sincronizate aceste construcții, a spus președintele Asociaţiei Pro Infrastructură.
"Deci, una dintre probleme este relocarea de utilități, plus exproprierile suplimentare, plus acordul de mediu.
Aceste blocaje trebuie rezolvate urgent, altfel constructorul nu va putea termina cei 20 de km de drumuri când va fi gata podul. Adică nu vom putea circula pe pod", a conchis Ionuț Ciurea.
Directorul CNAIR: S-ar putea să fie un decalaj, dar în 2023 pe la jumătatea anului, podul va fi dat în trafic cu tot cu drumurile de acces
Mariana Ioniţă, director general al CNAIR, a explicat la Digi24 că s-a început să se construiască pe un teren ocupat, adică proiectul s-a lansat înainte de a se elibera terenul de utilități.
"Antreprenorul ar fi putut să înceapă întâi cu utilitățile, abia apoi cu execuția obiectivului, dar managementul de la momentul respectiv a lăsat această deviere de utilități în sarcina companiei.
Al doilea motiv pentru care documentația tehnico-economică a fost slabă este că s-au lansat câte două – trei proceduri de achiziție în 2018 – 2019 care s-au succedat cu anulare, din motiv că documentația era slabă, așa că trebuia revizuită.
De-abia în august am reușit să avem contract pe tot ce înseamnă devierea de utilități. Am introdus posibilitatea de a da autorizație pe sectoare.
Acordul de mediu e în revizuire, au apărut modificări între proiectul tehnic și studiul de fezabilitate, s-au impus suprafețe suplimentare care ies din acord.
Apoi, impactul asupra obiectivului de arii protejate.
Acordul de mediu e posibil să îl avem revizuit până la finele anului. Pe măsură ce se trece la devierea utilităților, vom identifica sectoarele unde ministerul poate da autorizație.
Nu vom avea autorizație pe toți cei 23 km de drum, ci pe sectoare.
Estimez că s-ar putea să fie un decalaj, dar în 2023 pe la jumătatea anului, podul va fi dat în trafic cu tot cu drumurile de acces.", a explicat directorul Companiei de Drumuri.
Editor : Georgiana Marina
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News