Live

Tesla, verificată de autorități după un accident mortal cu un pieton. Ancheta vizează sistemul Full Self-Driving

Data actualizării: Data publicării:
Accidentul mortal nu este un eveniment singular, în alte 31 de situații în care șoferii foloseau acest sistem, au existat decese. Sursa foto: Profimedia Images

Gigantul Tesla e investigat de autoritățile americane după ce, în urma unui accident, un pieton a murit. Ancheta vizează sistemul Full Self-Driving, scrie CNBC. Accidentul mortal nu este un eveniment singular, în alte 31 de situații în care șoferii foloseau acest sistem, au existat decese.

Tesla se confruntă e anchetată privind siguranța sistemului de conducere autonomă completă (FSD) de către autoritatea federală americană de reglementare a siguranței automobilelor. Investigația va stabili dacă sistemele FSD ale Tesla sunt sigure în condiții de ceață, soare orbitor, dar și în alte condiții de vizibilitate redusă pe șosea.

Decizia autorității federale de a ancheta Tesla vine în urma unei serii de coliziuni produse de autoturisme. Acest sistem FSD (Full Self-Driving) a fost utilizat în mai puțin de 30 de secunde de la producerea accidentelor. În unul dintre acestea, un șofer Tesla a lovit mortal un pieton.

Înregistrările postate pe site-ul autorității care face investigația spuneau că scopul noii anchete ar fi de a evalua „capacitatea controalelor tehnice ale FSD de a detecta și de a răspunde în mod corespunzător la condițiile de vizibilitate redusă a drumurilor; dacă au avut loc alte accidente FSD similare în condiții de vizibilitate redusă a drumurilor și, în caz afirmativ, circumstanțele care au contribuit la acele accidente”, scrie sursa citată.

Agenția va analiza, de asemenea, actualizările software pe calea aerului efectuate de Tesla pentru sistemele sale FSD, care sunt acum comercializate ca „conducere autonomă completă (supravegheată)”, pentru a înțelege „momentul, scopul și capacitățile acestor actualizări, precum și evaluarea de către Tesla a impactului acestora asupra siguranței”.

„Evaluarea preliminară” a autorității se referă la aproximativ 2,4 milioane de vehicule Tesla EV pe drumurile din SUA, inclusiv Vehiculele Model S și X produse între 2016 și 2024, vehiculele Model 3 produse între 2017 și 2024, vehiculele Model Y produse între 2020 și 2024 și vehiculele Cybertruck produse anul acesta și anul trecut, care oferă șoferilor opțiunea de a utiliza FSD-ul Tesla.

Opțiunea FSD, disponibilă pentru toți șoferii

FSD, pe care compania îl numește acum „sistem parțial de automatizare a condusului”, este opțiunea premium de asistență a șoferului plătită de Tesla. Dar Tesla a oferit-o anterior tuturor șoferilor pentru o lună de încercare gratuită în SUA.

Autoritatea federală americană de reglementare a siguranței vehiculelor (NHTSA) urmărește coliziunile care implică utilizarea sistemelor avansate de asistență a conducătorului auto ale producătorilor auto, precum Autopilot sau FSD de la Tesla. Până la 1 octombrie 2024, NHTSA a monitorizat 1.399 de incidente în care sistemele de asistență pentru șofer ale Tesla au fost activate în termen de 30 de secunde de la coliziune, iar 31 dintre acestea s-au soldat cu decese.

Compania a organizat recent un eveniment de marketing în care CEO-ul Elon Musk a declarat că Tesla se așteaptă să aibă „FSD nesupravegheat” funcțional în Texas și California anul viitor în vehiculele electrice Model 3 și Model Y ale companiei.

Musk a promis vehicule fără șofer de ani de zile, însă Tesla nu a produs sau prezentat încă un vehicul care să poată fi utilizat în siguranță pe drumurile publice fără un om la volan, gata să conducă sau să frâneze în orice moment.

Tesla Cybertruck ar putea fi interzisă în Europa

Tesla Cybertruck este prea mare și prea periculosă pentru drumurile europene, au avertizat militanții pentru transport, scrie The Guardian. În acest moment, se ridică întrebări cu privire la înmatricularea unuia dintre primele pick-up-uri electrice care au ajuns pe continent. A existat o confuzie cu privire la faptul că Cybertruck poate fi condus în Europa, din cauza normelor stricte de siguranță rutieră care interzic marginile ascuțite și impun limite de viteză pentru vehiculele care cântăresc mai mult de 3,5 tone atunci când sunt pline.

Manualul Tesla menționează că vehiculul are o greutate brută a vehiculului de 4 tone. (Echivalentul unei mașini de familie standard, cum ar fi un Ford Focus, este de 1,9 tone). Câteva Cybertruck-uri au fost deja observate pe străzile europene în acest an, provocând temeri legate de siguranță în rândul militanților. Într-o scrisoare adresată Comisiei Europene și autorităților din Republica Cehă, unde înmatricularea unui Cybertruck a ridicat semne de întrebare cu privire la norme, grupurile de campanie au solicitat ca Cybertrucks înmatriculate în UE să fie eliminate de pe drumurile publice. „Camionetele supradimensionate sunt acum din ce în ce mai importate și aduc pericol pe străzile noastre”, a declarat James Nix de la organizația nonprofit Transport & Environment, care a semnat scrisoarea.

 

Editor : Iulia Bălăianu

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Momentul în care cea mai rapidă atletă din România a făcut comoție cerebrală, după ce a trecut linia de sosire

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Cel puțin 6 morţi şi 25 de răniţi după ce un autobuz s-a răsturnat pe o autostradă din Turcia. Accidentul a fost surprins de camere

Un bărbat de 55 de ani a murit lovit de o maşină în timp ce traversa autostrada A1

Vera Jourova, interviu pe final de mandat la Bruxelles: Elon Musk este „promotorul răului” și „amplifică ura”

Un bărbat din Craiova și-a abandonat mașina într-o intersecție după ce a provocat un accident rutier

Partenerii noștri