UPDATE Primăria Capitalei: Primarul general Nicușor Dan nu a inițiat un proiect de introducere a unor taxe pentru mașinile poluante
ACTUALIZARE. Primăria Capitalei a precizat, marți, că primarul general, Nicușor Dan, nu a inițiat și nu sustine un astfel de proiect de introducere a unor taxe de poluare. "Având în vedere informațiile apărute în presă potrivit cărora Primarul General, Nicușor Dan, dorește să introducă o așa-zisă taxă de poluare care trebuie plătită de autoturismele care circulă prin centrul Bucureștiului, Primăria Capitalei anunță că: «Primarul General nu a inițiat și nu sustine un astfel de proiect»".
Taxarea mașinilor poluante care circulă în Capitală revine în atenția autorităților. Un proiect de hotărâre de consiliu prevede plata de anul viitor a unor taxe, în funcție de tipul autoturismului și de cantitatea de noxe emise. Nu scapă nici șoferii cu mașini vechi din alte județe care tranzitează centrul Capitalei.
Cum va decide Nicușor Dan pe cine va susține la alegerile prezidențiale
Nicușor Dan, despre canicula din București
Anchetă DNA în cazul licitației pentru cele 100 de tramvaie noi cumpărate de Primăria Capitalei
Nicușor Dan, prima reacție după ce a câștigat a doua oară Primăria Capitalei
Firea contestă rezultatele EXIT POLL-urilor
Nicușor Dan nu vrea să aibă o dezbatere cu Sebastian Burduja
Firea și-a depus candidatura la PMB
Burduja s-a înscris oficial în cursa pentru Primăria Capitalei
Burduja și-a depus candidatura la Primăria Capitalei
Mașinile care poluează Bucureștiul ar urma să fie taxate începând de anul viitor. Printre autovehiculele pentru care va fi necesară o taxă se numără maşinile diesel, dar şi cele pe benzină sau GPL, cu o normă de poluare mai veche, începând de la cele non-euro, până la EURO 4, în cazul vehiculelor diesel de peste 2 tone. În aceeași categorie intră și motocicletele. Însă an de an, până în 2028, și mașinilie euro 2, 3, 4, 5 sau orice tip de vehicul cu motor Diesel vor avea aceeași soartă.
Potrivit proiectului, șoferii care conduc o mașină non-Euro sau care are o normă de poluare Euro 1, Euro 2 vor fi nevoiți să plătească zilnic 20 de lei ca să poată circula pe străzile Capitalei. Taxa pentru trei zile urcă la 55 de lei, în timp ce tariful pentru o săptămână ar putea ajunge până la 120 de lei. Pentru un abonament pe o lună va trebui să achitați o taxă care se ridică la 500 de lei, în timp ce tariful pe un an este de 5.500 de lei. Taxe identice vor plăti și șoferii mașinilor care nu sunt înregistrate sau înmatriculate în București, dar care totuși vor să circule în zona A a Capitalei. Deocamdată, însă, această zonă nu a fost delimitată.
Șoferii care nu vor plăti riscă amenzi cuprinse între 4.000 și 5.000 de lei. Toate aceste măsuri sunt prevăzute într-un proiect al Municipalității care va fi pus în dezbatere publică. Insă ca sa intre în vigoare, proiectul trebuie sa fie votat de consilierii generali.
Pe lângă reducerea poluării, municipalitatea și-a propus să folosească banii strânși în amenajarea unor piste de biciclete, să cumpere mijloace de transport în comun sau să amenejeze stații de încărcare pentru mașinile electrice.
Editor : A.A.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News