Live

Trotinetele electrice nu sunt recunoscute de nicio lege românească. Ce s-ar putea schimba de la toamnă

Data actualizării: Data publicării:

Trotinetele electrice vor avea propriile articole în Codul Rutier. Legea ar urma să fie schimbată în această toamnă, la revenirea parlamentarilor din vacanță.

În acest moment, deși străzile marilor orașe sunt pline de trotinete, aceste vehicule nu sunt omologate pentru circulația pe drumurile publice, iar conducătorii lor nu sunt obligați să respecte nicio regulă.

Sunt mii doar în București. Din zori și până-n amurg, leagă cartiere, colindă străzi și trotuare. Unele-s ghidate cu cap, altele... aleargă haotic. Unele-s închiriate, altele... proprietate. Își fac toate loc printre pietoni și mașini. Uneori se lovesc de mașini și cad cu tot cu pasager. Alteori scapă doar julite. Nu-s asigurate, așa că... n-au RCA valabil. Eventualele despăgubiri se negociază între autorii accidentelor sau... se ignoră pur și simplu.

„Îmi aleg străzile astfel încât să am locul meu să merg. Nu merg în străzile aglomerate și nu pot să zic că mă simt cel mai în siguranță. Cred că ar trebui curs neapărat de legislație rutieră. Un examen și atât. După aia îți iei câte trotinete vrei”, spune un bucureștean.

Datorită lor, mii de oameni nu-și mai scot mașinile în oraș, nu mai pierd ore prețioase în trafic și nu mai tulbură aerul cu benzină arsă. Trotinetele electrice au însă o problemă: nu-s recunoscute de nicio lege românească. Cei care le folosesc nu circulă legal cu ele, dar nici ilegal.

Iată ce spun bucureștenii:

„E o problemă la nivel european asta, nu este doar la noi. Momentan noi n-avem piste de biciclete, astfel încât să zici, dom-le, merg doar pe pistă. Ok, eu merg pe pistă. Dar unde? Merg pe pistă pe Calea Victoriei și în rest? N-avem.”

Nu am luat amendă, sper să nu iau. Și aș încuraja pe toată lumea să folosească.”

„Să reglementeze legislația în așa fel încât să nu meargă toți adolescenții, toți copiii care n-au o pregătire în acest sens.”

E un mijloc de transport care trebuie încurajat. Prin faptul că este folosit deja de un număr mare de oameni, cred că oamenii și-au spus deja cuvântul. Piața și-a spus cuvântul și autoritățile trebuie să încurajeze acest mijloc de transport printr-o legislație aferentă și la nivel local prin piste speciale pentru a asigura siguranța utilizatorilor”, spune Dan Cristian Popescu, viceprimarul sectorului 2.

Polițiștii brigăzii rutiere, societățile de asigurări, primăriile și diverse grupuri parlamentare caută soluții și încearcă să elimine vidul legislativ.

Au loc în acest moment discuții inter și intrainstituționale în vederea identificării celei mai bune variante pentru a modifica legislația rutieră în vigoare, totcmai pentru a crește siguranța tuturor participanților la trafic, inclusiv a conducătorilor de trotinete electrice”, spune comisar șef Cristian Andrieș, Direcția Rutieră IGPR.

Surse din cadrul poliției rutiere susțin că în viitoarea legislație rutieră, trotineta care nu va depăși viteza maximă de 24 de kilometri la oră va avea același statut ca bicicleta. Utilizatorul o va putea folosi neînmatriculată pe drumurile publice. Trotinetele electrice care vor circula însă cu peste 24 de kilometri la oră vor fi înregistrate la primăriile de domiciliu și vor primi numere de înmatriculare... ca scuterele.

Editor web: Cristina Tudor

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Piaţa Matache rămâne deschisă iar hala de legume şi fructe este intactă. Comercianții afectați de incendiu au fost mutați

Incendiu puternic la Piața Matache din București. A fost emis și un mesaj RO-Alert

Nouă polițiști de la Secția 16, condamnați după ce au torturat doi tineri. Nouă ani de închisoare pentru un fost lider de sindicat

Restricții de trafic în București, în weekend, cu ocazia comemorării a 35 de ani de la Revoluția din 1989. Pe unde nu se circulă

Partenerii noștri