Sectorul din București în care oamenii plătesc Primăriei loc de parcare pentru prima bandă a șoselei
Incapabile să construiască parcări etajate, unele primării de sector caută soluţii mai ieftine şi mai rapide. Dacă în sectoarele 5 și 6 se închiriază deja sute de trotuare ca locuri de parcare, în Sectorul 3, primăria a început să transforme unele benzi de circulație în... parcări de reședință.
Aleea Fetești, din cartierul Titan, era o arteră cochetă, cu două sensuri de circulație și câteva locuri de parcare de reședință. Primăria Sectorului 3 a betonat însă o parte din spațiile verzi și a lăsat copacii pe mijlocul noilor trotuare. Marea surpriză este că o bandă întreagă de circulație a fost transformată în parcare.
Noua taxă de 540 de lei pe an, pentru bucureștenii din Sectorul 4 cu mașini, dar fără loc de parcare, a fost adoptată
Spaniolii își învelesc mașinile cu folie de plastic și le ancorează de stâlpi
O femeie din București a fost arestată după ce a incendiat o mașină. Ce le-a mărturisit anchetatorilor
O mașină a luat foc la Pasajul Unirii din București
Tragedie evitată: O femeie și copilul său, aproape să fie spulberați de o mașină pe trecerea de pietoni
Un șofer a scăpat controlul mașinii și s-a izbit de un indicator în zona unde tocmai fusese instalat un limitator inteligent de viteză
O macara s-a prăbușit peste o mașină parcată lângă o benzinărie, în București
O mașină a fost filmată pe contrasens pe A1
O mașină a luat foc pe A1
Locuitor: Au îngustat strada. E un singur sens acum. Am crezut că lasă două sensuri când au mărit și-au făcut trotuarele. Dar acum e un singur sens.
Locuitor: Oricum au îngustat-o. Acum... nu știu. Face stradă cu sens unic, n-am idee. Nu știu. Nu pot să-mi dau seama.
Reporter: Dar sensul celălalt e mai sus, așa!?
Locuitor: Da. Păi așa trebuie, să fie ca pe autostradă: un sens mai înalt și unul mai... E de râs, dar asta este.
Despre caz, prin intermediul biroului de presă, oficialii Primăriei anunță că „zona se retrasează, nu dispare niciun sens de circulație”. Conform normelor rutiere, un sens de circulație auto trebuie să aibă o lățime minimă de 3 metri. Asta înseamnă cel puțin 6 metri pe dublu sens. O suprafață pe care Aleea Fetești, după trasarea locurilor de parcare perpendiculare cu trotuarul, nu o mai are.
Pentru cele aproximativ un milion și jumătate de mașini înmatriculate în Capitală, primăriile de sectoare și municipalitatea au doar 350 de mii de locuri de parcare. În ultimii 30 de ani a fost construită o singură parcare supraetajată tip park and ride: cea de la Piața Sudului, făcută de Primăria Sectorului 4. Primăriile sectoarelor 2, 3, 5 și 6 au apelat la o soluţie rapidă. Au trasat câteva dungi pe trotuare și le-au transformat în... locuri de parcare.
Reporter: ADP-ul a închiriat trotuarele aici, la dumneavoastră?
Locuitor: Da!
Reporter: Și se plătesc la primărie, nu?
Locuitor: Sigur, da!
Reporter: Cât este un loc închiriat de primărie pe trotuar, aici?
Locuitor: Cam 550 - 600. Nu mai țin minte.
Reporter: 50 de lei, adică. 60 de lei pe an!
Locuitor: Da! Acum, pietonii merg pe stradă! …
Dacă primăriile le-au luat trotuarele, cetățenii au prins curaj și și-au amenajat parcări direct pe spațiile verzi. Unii chiar și le-au asfaltat.
Locuitor: Cineva din bloc, de aici!
Reporter: Dar e spațiu verde aici, nu?
Locuitor: E asfaltat! Da... Dar cred că și-a făcut-o special pentru el.
Reporter: Vă place?
Locuitor: Cred că n-are loc de parcare și a fost o opțiune de-a lui.
Oficialii primăriilor care închiriază locuri de parcare pe trotuare n-au explicat încă din ce cauză au ales această metodă.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News