Saună gratis și damf oribil în tramvaiele bucureștene: „Suntem o rușine a Europei!”
Canicula transformă tramvaiele bucureștene vechi și urâte în... saune mobile. Societatea de transport public oferă călătorii la alegere, în curent, damf oribil și căldură infernală, insuportabilă. Din când în când, controlorii STB verifică dacă pasagerii tramvaielor-saună au plătit taxa. Batjocura costă un leu și 30 de bani de persoană, per călătorie.
VIDEO: Accident grav în Capitală. Au fost implicate patru mașini
Apa încălzită în oală, confort de Capitală. A venit frigul, caloriferele rămân reci
Referendumul lui Nicușor Dan a fost aprobat
Doi bărbați și o femeie, cercetați pentru furt de haine dintr-un mall. Imagini de pe camerele de supraveghere
Caz de sclavie la o stână din Covasna: șase persoane exploatate de o familie
Cum arată primul tren electric chinezesc de mare viteză care va circula prin România cu până la 160 km/h
Doi dintre cei opt agresori care au bătut cu ciocanul un bărbat, lângă București, au fost prinși. Sunt acuzați de tentativă de omor
O femeie din București a fost arestată după ce a incendiat o mașină. Ce le-a mărturisit anchetatorilor
Imagini de la locul accidentului din Capitală de la Pasajul Lujerului. Momentul în care șoferul accelerează și mașina cade în gol
Caniculă-n stradă, disconfort cumplit în tramvaie. Fie că ai drum din Rahova spre Valea Cascadelor, pe linia 8, fie că alegi ruta 44, din Giulești spre Gara de nord, ori iei 35 -ul dinspre MIlitari spre bulevardul Timișoara, încolo... tichetul STB îți oferă aceeași bătaie de joc. Ca acum un an, ca acum doi și ca dintotdeauna, tramvaiul bucureștean oferă damf pestilențial și saună.
Călătoare: Suntem o rușine! Suntem o rușine a Europei! Până nu se va pune la punct transportul în comun, se pălăvrăgește aiurea. Sunt foarte revoltată pentru că am mai mers și-n alte părți și așa ceva...
Călător: Având în vedere canicula care se petrece în ultimul timp... căldura e insuportabilă câteodată în tramvai. Sunt momente când tramvaiul stă foarte mult pe loc, e chiar în soare și atunci nu prea poți suporta căldura, oricât de obișnuit ai fi.
Cu puțin noroc, tramvaiele bucureștene puteau circula cu aer condiționat în vara aceasta. N-a fost să fie, însă. Anul trecut, regia care le administrează a anulat licitația care prevedea echiparea a 199 de tramvaie. Din cauza asta, acum, confortul este... zero. Dincolo de aerul fiert și acru... tramvaiul bucureștean își scârție etatea, urlă, se încovoaie. Pare piesa arhaică a unui parc provincial... de aventură.
Vatmanii n-o duc mai bine. Și-n cabine tot 40 de grade au, ca-n vagoane. În 7 ore de muncă, cel puțin... păcălesc canicula cum pot. Unii și-au cumpărat ventilatoare ieftine și le-au legat artizanal de bord. Alții... țin ușa permanent deschisă, și ferestrele... așijderea.
Reporter: Face față? Vă descurcați cu canicula?
Vatman: Păi da, ce să facem? Asta e...
Reporter: Ăsta e improvizat de matale, nu?
Vatman: Da!
Reporter: Merge, merge, mmm?
Vatman: Merge.
Reporter: Nu puneți și-n tramvai câteva?
Vatman: Ei... De unde atâta?
Reporter: Moare lumea de cald aici.
Vatman: Știu... Așa este!
Reporter: Din ce an e tramvaiul?
Vatman: 74.
Acum 45 de ani, adică. În 1974, când a fost construit tramvaiul, trupa ABBA câștiga Eurovision-ul, președintele Richard Nixon demisiona de la cârma Americii, primarul Gabriela Firea împlinea doi ani, iar Ceaușescu Nicolae inaugura Transfăgărășanul și anunța începerea lucrărilor la primul tronson de metrou, Semănătoarea - Timpuri Noi.
În loc de epilog... câteva cifre: din cele 486 de tramvaie aflate pe inventarul STB, în traseu ies zilnic... 272. Restul sunt prin depouri... defecte, ori... în reparații.
Editor web: Liviu Cojan
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News