Profilul șoferului agresiv în trafic. Sociolog: Are tendința de a alege o mașină puternică, iar asta îi amplifică comportamentul ostil
Specialiștii spun că agresivitatea în trafic apare la două tipuri de oameni: cei care sunt agresivi în general și cei care cedează sub presiunea aglomerației ori a infrastructurii din România.
Profesorul Alfred Bulai, acuzat de abuz sexual
Șofer filmat pe contrasens pe autostrada Sibiu-Cluj
Șoferii ar putea fi amendați pe baza filmărilor făcute de alți șoferi. Există o singură condiție
Pietonii care traversează strada cu ochii în telefon sau cu căștile în urechi ar putea fi amendați drastic (proiect)
Experiment Digi24, pe autostradă
Noi reguli în sensul giratoriu
Deputații vor să schimbe iar Codul Rutier
Punctul de amendă ar putea crește cu peste 75% de la 1 ianuarie
Sociolog: Criza Covid arată incapacitatea liderilor de a înțelege oamenii
Dan Petre, sociolog: Deci mai degrabă tânăr, mai degrabă bărbat, până în 35 de ani, mai degrabă cu experință mai redusă, cu ore de „zbor”, cu un număr mai mic de ore de condus, cu un mecanism rudimentar de gestionare a emoțiilor.
Șoferul agresiv are tendința de a alege o mașină puternică, iar asta îi amplifică și mai mult comportamentul ostil în trafic, atrag atenția specialiștii. Iar sancționarea nu este neapărat o soluție.
Aceste imagini surprinse în traficul din Capitală la o zi de la modificarea legislației sunt dovada: în numai câteva secunde acest șofer a reușit să încalce trei dintre noile reguli de circulație.
- Claxonat excesiv 580 lei
- Frânarea nejustificată 580 lei
- Turarea nejustificată a motorului 580 lei
Total: 1.740 lei
În alte state europene un gest căruia noi nici nu îi mai dăm atenție, claxonatul excesiv, de exemplu, e mult mai dur penalizat. Așa că acolo șoferul agresiv pe șoselele de la noi, poate avea cu totul alt comportament.
Citiți și:
Se modifică codul rutier. Sancțiuni dure pentru șoferii agresivi
Dan Petre, sociolog: Pentru că se schimbă contextul, sunt drumuri mai bune, legislația este diferită și pedepsele sunt diferite, dar mai ales oportunitățile.
Cât costă claxonatul excesiv în Europa
Olanda 390 euro
Franța 135 euro
Italia 170 euro
Lucian Bode, ministru de Interne: Am adus aceste modificări, o obligație prin PNRR, de a reduce cu 25% accidentele grave în raport cu 2019. Asta trebuie să se întâmple până în 2026.
Prin dublarea perioadei de suspendare a permisului și înăsprirea amenzilor, autoritățile vor să reducă numărul de accidente provocate de șoferii agresivi.
Editor : Liviu Cojan
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News