Primăria Capitalei promite un nou mijloc de transport public de anul acesta
În curând aţi putea să vă plimbaţi prin Bucureşti cu trotinete electrice. Primăria Capitalei vrea să bată palma cu o campanie americană şi să aducă 1.000 de vehicule electrice pe care bucureştenii să le foloseacă anul acesta. Dacă proiectul are succes, atunci ar urma să fie extins. În timp ce primăria susţine că încurajează transportul alternativ, cei care folosesc astfel de trotinete acum spun că le va fi foarte greu dacă nu sunt făcute trasee speciale pentru că nici măcar pe trotuare nu au loc de maşini, darămite pe stradă.
Reguli noi propuse pentru trotinetele electrice
După trotinete și biciclete electrice „Made in Craiova”, perspectiva unei noi afaceri de nișă
Pericolele cu care se confruntă bicicletele și trotinetele în trafic
Programul Rabla 2021 ar putea avea noi facilități
Proprietarii de cafenele și Fiscul se luptă în instanță pentru TVA la cafea și ceai
Copiii români de la țară, victimele sărăciei
Cod roșu de vreme extremă în România. Când va lovi viscolul
„Ne așteptăm la episoade mai severe” de iarnă. Vortexul polar și ciclonul Bert, explicate de climatologi
Ciolacu, criză de furie
1.000 de trotinete electrice urmează să ajungă în Capitală, iar bucureştenii le vor putea închiria folosind o aplicaţie mobilă. Va fi mai întâi un proiect pilot, până la finalul anului. Primăria vrea să semneze un parteneriat cu un start-up american, evaluat la 10 miliarde de dolari. Americanii vor aduce trotinetele, care nu vor depăşi 24 de km/oră. Susţinătorii transportului alternativ spun că iniţiativa este binevenită, dar vor şi un cadru legislativ.
Dan Drăgan - fondator comunitate vehicule electrice: Am face si un pic de mișcare, pentru că nu mai stăm blocaţi în trafic câteva ore, ci mergem în aer liber. Ar fi foarte important să existe si o legislatie, pentru că vehiculele electrice nu sunt cuprinse în acest moment în nicio lege, suntem între legi.
În schimb, unele ONG-uri cer mai întâi trasee speciale pentru trotinete şi biciclete, pentru ca utilizatorii să fie în siguranţă.
Irina Zamfirescu - voluntar OPTAR: Nu avem nici măcar trotuare pentru pietoni. În momentul în care va fi o cantitate atât de mare, va fi foarte complicat să vedem unde și cum se vor acomoda, vor fi printre pietoni, pe trotuarele care sunt folosite ca parcare, vor fi pe pistele de biciclete, care oricum sunt insuficiente, sau în trafic printre mașini?
Primăria speră ca bucureştenii să renunţe la maşină şi să se deplaseze prin oraş pe două roţi electrice.
Primăria vrea ca prin acest parteneriat să ducă la decongestionarea traficului, să reducă poluarea, dar şi să consolideze imaginea Municipalităţii.
Pentru ca cele 1000 de trotinete să fie aduse mai este nevoie de votul consilierilor generali, în şedinţa de săptămâna viitoare.
Şi alte oraşe au ales acest tip de transport. Primăria din Timişoara a cumpărat 25 de trotinete electrice pentru studenţi. Trotinetele au fost achiziționate de la o fabrică din Craiova și au costat aproape 130 de mii de lei, iar până la sfârşitul anului încă 100 vor ajunge la Timişoara.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News