Pericolul de pe șoselele din sate sau comune. „Toată lumea bea. Asta e viața”
Mare grijă atunci când conduceţi maşina prin sate sau comune. Poliţiştii ne avertizează că drumurile de la ţară sunt pline de căruţaşi sau biciclişti, care nu îşi semnalizează mereu vehiculele, şi mai grav, au simţurile amorţite de alcool. Adică reţeta sigură pentru un accident.
Accident grav între două autocare și un TIR, în Teleorman. A fost activat Planul roșu de intervenție
Accidente pe șoselele din Moldova. 2 morți și 10 răniți
Femeie accidentată de un polițist beat și drogat
Urmărire ca în filme: Un șofer de 18 ani, băut și fără permis, a intrat într-o mașină de poliție și a fugit
Un șofer de 19 ani beat a lovit cu mașina șase tineri, trei dintre ei au murit pe loc
Accident grav pe DN1. Un bărbat a murit strivit între două TIR-uri
Accident evitat în ultima secundă. Un șofer merge pe contrasens pe un DN
Un șofer a intrat cu mașina în Dâmbovița
Autostrada A1 București - Pitești, blocată pe sensul spre Capitală
Este aventura prin care trec zi de zi mii de români care stau în zonele rurale. Câştigă pâinea cu ajutorul căruţelor. Şoferii uită să le dea însă prioritate când este cazul.
De cele mai multe ori, adevărata problemă o reprezintă însă nu şoferii, ci căruţaşii sau bicicliştii care uneori se aventurează pe şosea cu reflexele adormite de alcool. Un bărbat din Giurgiu care merge des pe două roţi recunoaşte fără ezitări că nu pleacă la drum fără să se răcorească.
„După ce am băut o bere, da! Ce e o bere? Nu e nimic”, recunoaște un căruțaș.
Ne-a mărturisit însă că de obicei nu se opreşte doar la bere.
„Ceva tărie. Câte o sută, nu mai mult” adaugă bărbatul.
O realitate pe care ne-a confirmat-o fiecare căruţaş cu care ne-am întâlnit.
„Toată lumea bea. Asta e viața. Și șoferii. Cu toții greșim, dar normal e sa nu te urci. E cel mai bine, nu?”, spune un bărbat.
Conform statisticii poliţiei, 30% din accidentele provocate de căruţaşi şi 25% din cele cauzate de biciclişti au la bază consumul de alcool. Iar asta înseamnă ore grele de investigaţie pentru anchetatori.
„Sunt colegi care fac haz de necaz și spun că e greu în astfel de situații și să găsești un martor care să nu fie sub influența alcoolului și automat timpul de cercetare la fața locului, deși este o faptă care îți aduce prejudicii doar ție însuți, îi ocupă foarte mult timp din timpul său de lucru, afirmă Bogdan Toader, polițist rutier sindicat Europol.
Statisticile poliţiei arată că jumătate din accidentele rutiere grave produse la noi în ţară au loc în sate şi comune.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News