Nicușor Dan: Subvenția pentru transport public este firească. Cu același bilet vei putea schimba două-trei mijloace de transport
Nicușor Dan consideră subvenția plătită de Primăria Capitalei pentru transportul public în comun “o chestiune firească”, spre deosebire de cea pentru termie, care este “o anomalie”. Primarul general spune că nu are în vedere creșterea prețului unui bilet de transport înaintea asigurării “condițiilor civilizate”.
Nicușor Dan spune că l-a surprins „ieșirea emoțională” a lui Ciolacu
Cum a decis Nicușor Dan să intre în cursa pentru Cotroceni
Primele reacții din PSD și PNL după ce Nicușor Dan a anunțat că va candida la alegerile prezidențiale
Romașcanu, PSD, după anunțul primarului Capitalei: Avem doar la USR doi candidați
Prim-vicepreședintele PNL Ciprian Ciucu, despre candidatura lui Nicușor Dan „Nu a cerut sprijinul și nu i s-a oferit”
Nicușor Dan candidează la alegerile prezidențiale din 2025
Nicușor Dan urmează să-și anunțe candidatura la președinție (surse)
Care sunt șansele ca Nicușor Dan să fie candidat comun la alegerile prezidențiale. Naumescu: „îndeplinește toate condițiile”
Nicușor Dan: Guvernul pro-european are șanse mari, iar reunirea partidelor este un semnal pozitiv pentru electorat
"Trebuie să facem o diferenţiere între subvenţia pentru transport şi cea pentru căldură. Subvenţia pentru transport public este o subvenţie care se plăteşte peste tot în lume, pentru că este în interes public ca oamenii să meargă cu transportul public şi nu cu maşina proprietate personală, astfel încât să asiguri şi o fluenţă a traficului şi mai ales condiţii de mediu mai bune, aer mai sănătos.
Subvenţia pentru transport este o chestiune firească. Asupra cuantumului ei putem să avem discuţii, putem eventual să ne gândim la modificări de tarif, dar după ce transportul public va arăta aşa cum ar trebui să arate transportul public.
Trebuie să avem condiţii civilizate de transport. Să avem acele linii unice, care să ne asigure că transportul public este eficient şi că ajungi mai repede cu transportul public decât cu maşina personală.
Din lipsa de fonduri, pe care o să o corectăm în bugetul de anul acesta, în momentul în care te urci într-un mijloc de transport în comun, nu simţi că ai parte de o călătorie civilizată. Ăsta este un lucru pe care putem să îl rezolvăm repede, în două trei luni.
De asemenea, putem să rezolvăm foarte repede o stabilizare a programului mijloacelor de transport în comun. Să avem un program, pe care să-l avem şi pe internet, dar şi în staţii, să ştim la ce interval de timp vine fiecare mijloc de transport.
În ceea ce priveşte preţul, fără să majorăm preţul, vom trece de la preţ pe călătorie la preţ pe oră sau oră şi un sfert, o să vedem exact, astfel încât, cu acelaşi bilet să poţi să schimbi două-trei mijloace de transport, aşa cum este peste tot în lumea civilizată", declarat Nicuşor Dan, la Digi24.
În ceea ce priveşte subvenţia pentru termie, el spune că “este o anomalie, pe care, din păcate, trebuie să o perpetuăm în următorii ani”.
„Ea vine din faptul că ani de zile nu s-a investit în reţeaua de termoficare. Noi practic, prin această subvenţie, plătim pierderile pe care lipsa investiţiilor le face să existe”, a adăugat edilul.
Acesta a susţinut că pe termen lung se doreşte menţinerea sistemului de încălzire centralizat, pentru a avea în Bucureşti un aer cât mai curat.
"Cu cât mai mulţi oameni sunt conectaţi la sistemul de încălzire centralizată, cu atât avem un aer mai bun în Bucureşti. Tocmai de aceea, subvenţia are două roluri. Un rol etic, de a nu pune oamenii să plătească pierderile care se datorează municipalităţii, şi de a menţine în sistemul centralizat cât mai mulţi consumatori, pentru ca el să fie viabil", a mai afirmat Dan.
Editor : Alexandru Costea
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News