Munca la distanţă a fost reglementată. Care sunt drepturile angajatului
Parlamentul a adoptat proiectul de lege venit dinspre Executivul României. Legea prevede că angajații care lucrează de acasă stabilesc programul de muncă de comun acord cu angajatorul, iar aici, spre deosebire de proiectul iniţial, pot intra şi orele suplimentare.
Șase din 10 români sunt nemulțumiți la locul de muncă. Ce îi deranjează cel mai des pe angajați
România, codașă la numărul de contracte de muncă part-time
Guvernul crește salariul minim
Salarii mai mari din 1 iulie pentru aproape 1,8 milioane de români
Caz șocant în Drobeta-Turnu Severin
20% dintre tinerii români nici nu învață, nici nu muncesc
Cât câștigă asistentele și infirmierele
Mai mulți angajați dintr-o primărie s-au autosuspendat din funcții, după ce primarul a anunțat că îi va verifica cu etilotestul
Paradox pe piața muncii din România
Zilele și intervalul orar în care angajatul lucrează de acasă trebuie clar specificate în contract. În plus angajatorul nu poate obliga un salariat să lucreze de acasă dacă se află în perioada de probă.
Munca la distanţă devine oficial reglementată la jumătate de an după ce Guvernul României a discutat despre situaţia oamenilor care şi-au transformat casă şi în loc de muncă. Camera Deputaţilor a dat votul final pe această lege care va merge acum la promulgare.
Lia Olguţa Vasilescu: „Orice persoană care lucrează de pe calculator poate să o facă de acasă, e pontată ca orice altă persoană care lucrează de la serviciu, are contract în REVISAl, are drepturi ca orice altă persoană, doar că lucrează de acasă. E un proiect de lege foarte popular în Japinia. Legea din japonia a stat la baza legii din România, care se află în programul de guvernare”. de guv
Legea se bazează pe avantajele pe care ar trebui să le aibă atât salariatul, cât şi angajatorul său. Pentru angajator, costurile administrative cu chiria, utilităţile, carburanți şi parcul auto s-ar reduce pe măsură pe numărul salariaţilor care lucrează de la distanţă va creşte. De partea cealaltă, salariaţii ar economisi cel puţin banii de transport, dincolo de timpul petrecut în trafic.
Olguţa Vasilescu: „Angajatorul trebuie să verifice dacă se respectă acasă toate normele de securitate în muncă şi de asemenea inspectoratele de muncă pot să facă verificări. Practic, domiciliul se transformă într-un fel de birou pentru angajat. E exact acelaşi lucru ca şi cum ai lucra într-un birou la angajator, doar că o faci de acasă. ITM poate să verifice dacă se respectă normele de securitate în muncă”.
Potrivit legii adoptate de Parlament, salariatul care alege să lucreze de acasă va avea toate drepturile pe care le au şi colegii săi care merg la sediul firmei. Totodată, dacă are nevoie de materiale de la birou ori să trimită acte la sediu, costurile transportului intră în sarcina angajatorului.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News