Doar 2 din 10 români își mai fac cumpărăturile la piață
Pieţele au pierdut lupta cu hipermarketul, iar asta se vede în starea economiei, spun specialiştii. Doar 2 din 10 români îşi fac cumpărăturile din piaţă. Este un procent foarte mic, având în vedere că majoritatea micilor producători îşi vând acolo recolta. Economiştii spun că fiecare kilogram cumpărat de la producătorii autohtoni ajută la reducerea deficitului comercial. Practic, importurile de legume şi fructe ar fi mai mici dacă românii ar merge mai des la piaţă.
Scumpiri în lanț pentru masa de Crăciun. Cât ajunge să coste un cozonac de casă în piețele din Capitală
Postul Crăciunului a devenit un lux. Cu cât s-au scumpit legumele față de anul trecut
Experiment Digi24: Cât costă cartofii prăjiți serviți la restaurant
De pe tarabe, direct la gunoi
Plata cu cardul peste tot în România, inclusiv în piețe
Fermierii aruncă tone de legume în timp ce samsarii din piețe vând marfa cu 200% mai scumpă
Boloș e nemulțumit după ultima vizită în piață
Otrava din farfurie: Zeci de substanțe periculoase au fost găsite în roșii de import
Roșiile au devenit un lux
Românii s-au obişnuit să-şi facă piaţa la supermarket. 80% dintre români merg în marile magazine pentru coşul zilnic:
-Încerc cât mai mult din piață, dar de cele mai multe ori câștigă supermarketul, pentru că e la îndemână.
-În felul acesta economisesc mai mult timp, le am pe toate adunate într un loc, e mult mai comod.
-Dacă mă duc la piață zice: domne, da nu mai alege, că nu ai muncit dumneata pe ele, cu toate că eu îi dau banul.
Că piaţa a pierdut bătălia cu magazinele simt cel mai acut producătorii care rămân cu multă marfă nevândută la sfârşitul săptămânii:
Ene Ionela Irina, producător: 200 de kg, am venit azi și cred că vând cam toată săptămâna la ele, nu se vede că nu e lume, cui să îi vinzi?
Vasile Pisearu, producător: Tineretul se duce la supermarket, trage masina acolo, vine cu căruciorul, l-a încărcat și a plecat. Dar al nostru vine cu căruțul și ia ce e mai ieftin.
Piaţa ar putea fi şansa de redresare a agriculturii româneşti și economiei în general, spun reprezentanţii pieţelor.
„Încercăm să readucem segmentul de de tineri în piață. Un consumator care cumpără un produs din România își aduce un mic aport în ceea ce înseamnă în economia românească și încercăm în acest fel să reducem acest deficit pe care îl avem la nivel economic”, spune Teodor Birț, de la Asociația Administratorilor de Piețe din Romania.
Statistica arată un deficit comercial record pentru România - cinci miliarde de euro în doar cinci luni din acest an. Suma este cu 546 de milioane de euro mai mare decât la începutul anului trecut.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News