CV-urile clasice încep să facă parte din trecut
Tot mai multe firme din România caută în mediul online viitorii angajaţi. Specialiştii spun că este un trend în continuă creştere în ultimii ani, mai ales că patronii pot vedea astfel şi ce preocupări, ce hobby-uri sau ce abilităţi au posibilii candidaţi.
Statul la stat. Cum ajungi director la stat fără să dai concurs și fără să ai vreo pregătire în domeniul în care vei lucra
Negocieri în coaliție: PSD ar urma să dea premierul, împărțirea ministerelor rămâne neclară. Ce spun partidele despre cererile USR
Noi detalii în cazul băiatului mort la Spitalul din Târgu Jiu: Medicul de gardă nu a completat foile de observație
Iohannis: Nici CSAT, nici un serviciu nu poate să înceapă să spioneze proprii politicieni
Iohannis spune că alegerile prezidențiale ar trebui organizate „destul de repede”
Condițiile în care Klaus Iohannis ar demisiona din funcție. Ce a răspuns președintele
Zile de doliu la Timișoara în amintirea eroilor căzuți în Revoluția din 1989. Mărturiile revoluționarilor
USR pune opt condiții ca să intre la guvernare. Reacția PSD-PNL-UDMR la cererile anunțate de Elena Lasconi
Bătaie între jandarmi într-un restaurant din București. Unul dintre ei a ajuns în comă la spital
Vlad Sacra recrutează candidaţi prin reţelele de socializare de mai bine de 10 ani. În ultimul timp, succesul este aproape garantat mai ales că ştie exact ce calităţi trebuie să aibă viitorii angajaţi. Pe lângă informaţiile legate de partea profesională, Vlad este interesat şi de postările personale ale candidaţilor.
Vlad Sarca, angajator: „Facem o verificare, un fel de cazier online. Se poate ca persoana respectivă să aibă anumite interese sau să posteze lucruri care sunt în dezacord cu angajatorul poate să fie ceva ce ține de discriminare, pot să fie anumite opțiuni.”
Printr-o astfel de verificare a trecut şi Vivien Rob din Oradea. Abia a terminat facultatea, iar de trei săptămâni s-a angajat la o firmă de recrutare. Reprezentanţii companiei au contactat-o după ce s-au uitat la profilele ei de pe reţelele de socializare.
Vivien Rob, angajată: „Eu obișnuiesc să postez atât informații profesionale, cât și personale, care să mă ajute să fiu vizibilă pentru angajatori în mediul online. Studiile pe care le-am terminat, la ce facultate. M-am axat într-un raport de 70% pe mediul profesional și cam 30% pe cel personal”.
În ultimii 5 ani, reţelele sociale s-au transformat într-un târg de cariere.
Aproape jumătate dintre angajatorii din România caută pe reţelele de socializare diferite tipuri de candidaţi. 15% folosesc mediul online pentru a recruta tineri aflaţi la început de drum şi doar 11% dintre angajatori caută specialişti sau manageri.
Gabriel Chicioreanu, consultant de carieră: „Dacă ei sunt implicaţi în diverse proiecte, cum ar fi cei care fac blog-uri sau vloggerii, automat vezi deja realizările lor”.
Patronii se folosesc de online şi pentru a posta anunţuri de asngajare.
Peste o treime dintre angajatori postează în mediul online anunţuri de recrutare. Tocmai din acest motiv au create pe reţelele de socializare diverse grupuri. Pentru studenţi, de exemplu, unde aceştia pot găsi mult mai repede anunţuri de angajare. În plus au fost create grupuri şi pentru fiecare oraş în parte.
Şi interviurile au loc de multe ori tot online. În ultimii ani, numărul interviurilor pe internet a crescut chiar cu 50 de procente.
FOTO: GettyImages
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News