CV-urile clasice încep să facă parte din trecut
Tot mai multe firme din România caută în mediul online viitorii angajaţi. Specialiştii spun că este un trend în continuă creştere în ultimii ani, mai ales că patronii pot vedea astfel şi ce preocupări, ce hobby-uri sau ce abilităţi au posibilii candidaţi.
Statul la stat. Cum ajungi director la stat fără să dai concurs și fără să ai vreo pregătire în domeniul în care vei lucra
Un șofer polonez circula cu TIR-ul pe contrasens, pe A1
Un mal de pământ s-a prăbușit peste patru muncitori
Telemedicină cu scandal. Șase aparate de radiologie noi zac nefolosite în spitalele din Bihor
Postul Crăciunului, ținut cu bunătăți făcute în casă
Cum îl descrie Sylvester Stallone pe Donald Trump
Câți bani sunt dispuși românii să cheltuie anul acesta de Crăciun
Incendiu puternic într-un bloc din Sectorul 3 al Capitalei. Două persoane au fost evacuate
O femeie ar fi furat produse medicale dintr-un spital din Capitală. Acestea erau apoi vândute de soțul ei în cabinete stomatologice
Vlad Sacra recrutează candidaţi prin reţelele de socializare de mai bine de 10 ani. În ultimul timp, succesul este aproape garantat mai ales că ştie exact ce calităţi trebuie să aibă viitorii angajaţi. Pe lângă informaţiile legate de partea profesională, Vlad este interesat şi de postările personale ale candidaţilor.
Vlad Sarca, angajator: „Facem o verificare, un fel de cazier online. Se poate ca persoana respectivă să aibă anumite interese sau să posteze lucruri care sunt în dezacord cu angajatorul poate să fie ceva ce ține de discriminare, pot să fie anumite opțiuni.”
Printr-o astfel de verificare a trecut şi Vivien Rob din Oradea. Abia a terminat facultatea, iar de trei săptămâni s-a angajat la o firmă de recrutare. Reprezentanţii companiei au contactat-o după ce s-au uitat la profilele ei de pe reţelele de socializare.
Vivien Rob, angajată: „Eu obișnuiesc să postez atât informații profesionale, cât și personale, care să mă ajute să fiu vizibilă pentru angajatori în mediul online. Studiile pe care le-am terminat, la ce facultate. M-am axat într-un raport de 70% pe mediul profesional și cam 30% pe cel personal”.
În ultimii 5 ani, reţelele sociale s-au transformat într-un târg de cariere.
Aproape jumătate dintre angajatorii din România caută pe reţelele de socializare diferite tipuri de candidaţi. 15% folosesc mediul online pentru a recruta tineri aflaţi la început de drum şi doar 11% dintre angajatori caută specialişti sau manageri.
Gabriel Chicioreanu, consultant de carieră: „Dacă ei sunt implicaţi în diverse proiecte, cum ar fi cei care fac blog-uri sau vloggerii, automat vezi deja realizările lor”.
Patronii se folosesc de online şi pentru a posta anunţuri de asngajare.
Peste o treime dintre angajatori postează în mediul online anunţuri de recrutare. Tocmai din acest motiv au create pe reţelele de socializare diverse grupuri. Pentru studenţi, de exemplu, unde aceştia pot găsi mult mai repede anunţuri de angajare. În plus au fost create grupuri şi pentru fiecare oraş în parte.
Şi interviurile au loc de multe ori tot online. În ultimii ani, numărul interviurilor pe internet a crescut chiar cu 50 de procente.
FOTO: GettyImages
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News