Ce s-a întâmplat cu autorul gafei de la standul României, la cel mai mare târg de turism din lume
Imaginea şifonată a turismului românesc în cadrul târgului internaţional de la Berlin s-a lăsat cu o demitere. Angajatul care s-a ocupat de promovarea imaginii României la târgul de turism din capitala Germaniei a fost concediat. La standul României, la loc de cinste era un afiș în care se vedea, pe jumătate dezbrăcat, un bărbat așezat pe ruinele cetății Sarmizegetusa. Este doar cea mai recentă dintr-un lung șir de stângăcii sau neglijențe grave în promovarea turismului.
Foto: romania-insider.com
Imaginea cetăţii dacice de la Sarmizegetusa a ocupat cel mai mare spaţiu din decorul standului României la Târgul de Turism la Berlin. Un detaliu care a scăpat organizatorilor: un turist pe jumătate dezbracat se odihnea aşezat pe vestigiile istorice. Puşi în fața faptului împlinit, responsabilii standului au încercat să salveze situaţia acoperind imaginea nepotrivită cu o boxă.
„Din păcate am avut și această sincopă, pentru mine inexplicabilă. Cel care trebuia să verifice a avut această scăpare și drept urmare nu mai lucrează în Ministerul Turismului și a încetat raporturile de muncă. I-am solicitat demisia”, a spus Bogdan Trif, ministrul Turismului.
Klaus Iohannis amână desemnarea premierului. „Coaliția pro-europeană continuă negocierile. Sunt optimist”
George Simion a mers la Palatul Cotroceni, pentru consultări, dar a anunțat că nu intră: „AUR nu recunoaște legitimitatea lui Iohannis”
Consultări la Palatul Cotroceni. Coaliția a stat sub 20 de minute. Partidele extremiste AUR, POT și SOS au refuzat să meargă
Ploi și lapoviță, în aproape toată țara. Meteorologii anunță și temperaturi de până la -15°
Elena Lasconi, după consultările cu Iohannis: „Am fost să îi transmitem că mandatul lui s-a încheiat şi că trebuie să-şi dea demisia”
Circul continuă în Parlament: Becali spune cum a făcut facultatea fără prezență. Șoșoacă jignește jurnaliștii. AUR îl atacă pe Iohannis
Influencerul Makaveli, amenințări din Parlament cu limbaj suburban: „Ascundeți-vă soțiile. Fiți cuminți, mergeți pe vârfuri”
Surse: Liberalii strâng semnături pentru a-l propune pe Crin Antonescu candidat comun la prezidențiale. PSD nu l-ar refuza
VIDEO: Incendiu puternic la Piața Matache din București
E vorba însă doar de ultima dintr-o serie de gafe greu de explicat din ultimii ani. În 2013, la Târgul de la Madrid, România s-a prezentat doar cu câteva pliante vechi pe care apărea şi imaginea lui Nicolae Ceauşescu. În 2014, din nou la Berlin, o traducere greşită a făcut ca pe harta ţării să apară numele "românce", în loc de "România". O altă scriere greşită a fost în cazul Transilvaniei, pentru care s-a folosit o combinaţie între numele din germană şi engleză.
Anul trecut, fostul ministru de resort propunea înlocuirea frunzei, cu oaia, ca simbol folosit în materialele de promovare turistică.
„Ne e ruşine cu simblul Mioriţa? Mie nu îmi e ruşine! Nu mai avem simboluri în România, nu-l avem şi pe Dracula? Îl avem!”, spunea atunci Mircea Titus Dobre, fost ministru al Turismului.
Nici Dracula nu a scăpat însă de greşeli la târgul de la Berlin. Numele lui Vlad Ţepeş a fost tradus într-un cuvânt care nu are sens în limba germană.
Din păcate, chiar dacă turiştii ajung în România, lipsa infrastructurii şi preţurile mari îi gonesc la concurenţă.
„Un hotel de 5 stele de la noi din ţară, cu mic dejun, era cu 20% mai scump decât un hotel de 5 stele de pe litoralul bulgăresc cu all inclusive”, spune Radu Colfescu, reprezentant tour operator.
Ministerul Turismului a alocat pentru acest an 13 milioane de lei pentru promovare. Mult mai puțin decât anul trecut, când suma era aproape dublă, de 21 milioane de lei.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News