Autostrada Unirii Târgu Mureş-Ungheni nu e gata nici măcar pe hârtie. Şeful CNAIR se plânge de „incapacitatea” firmei de proiectare
Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Mariana Ioniţă, s-a plâns de „incapacitatea” firmei de proiectare a sectorului Târgu Mureş - Târgu Neamţ, din cadrul viitoarei autostrăzi A8, aşa-numita Autostradă a Unirii care va lega Transilvania de Moldova, de la Târgu Mureş până la Ungheni, informează Agerpres.
„În ceea ce priveşte proiectarea sectorului Târgu Mureş - Târgu Neamţ, există o incapacitate constatată, de-a lungul timpului, la firma de proiectare. Din acest motiv am luat decizia să monitorizăm permanent acest prestator de servicii. Astfel, în fiecare zi de luni, la sediul ministerului analizăm stadiul evoluţiei serviciilor de proiectare pe acest proiect”, a declarat Mariana Ioniţă.
Ioniţă a subliniat că a fost atenţionat proiectantul Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA, printr-o adresă transmisă la sediul central din Madrid, în care s-a solicitat o alocare de forţă de muncă suplimentară, necesară şi corespunzătoare dezvoltării proiectului.
„Respectiv, am solicitat personal şi utilaje pentru finalizarea studiilor geo în zona montană, astfel încât să se recupereze timpul pierdut şi să se intre în grafic”, a precizat directorul CNAIR.
În ceea ce priveşte sectorul Tg Neamţ - Iaşi - Ungheni, Mariana Ioniţă a menţionat că acesta se află în procedură de achiziţie publică, având trei ofertanţi.
Până în acest moment a fost finalizată partea de DUAE (Document Unic de Achiziţie European), dar şi evaluarea tehnică. În prezent, se aşteaptă avizul ANAP. După primirea avizului, va urma evaluarea financiară.
„Estimăm că finalizarea procesului de evaluare va avea loc în prima jumătate a lunii februarie. Astfel, în cazul în care nu vor exista contestaţii, la începutul lunii martie, se poate semna contractul. Evident, acest fapt este condiţionat de corectitudinea ofertantului desemnat câştigător, care are obligaţia, conform legislaţiei în vigoare, să aducă toate documentele solicitate”, a mai spus directorul general CNAIR.
Centura Bacăului, prima „autostradă” din Moldova
În urmă cu un an, ministrul Transporturilor declara că documentaţia cap-coadă privind A8 va fi gata în 2021, fiind necesară revizuirea studiilor de fezabilitate.
„Pentru autostrada Unirii Târgu Mureș- Iași, Guvernul Orban, prin proiectul de buget, a alocat întreaga sumă necesară revizuirii studiului de fezabilitate, pe tronsonul Târgu Mureș-Târgu Neamț, 200 de km”, declara, la acea vreme, ministrul Transporturilor.
În decembrie 2020, a fost anunţată construirea primilor 16 kilometri de autostradă din Moldova, practic o porţiune din centura Bacăului care face legătura cu drumurile naţionale la sud şi nord de acest oraş.
Centura Bacăului are în total aproape 31 de kilometri. 7 kilometri, între DN11 și DN2, au fost deja dați în exploatare în septembrie, iar ceilalți vor fi inaugurați până pe 1 martie 2021.
Editor : M.L.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News