Autobuzele electrice din Capitală vor fi turcești sau chinezești. Cum arată și care sunt diferențele dintre ele
S-au încheiat înscrierile la licitaţia prin care Primăria Capitalei vrea să cumpere 100 de autobuze electrice. A trecut deja un an de când proiectul în valoare de 219 milioane de lei a fost aprobat de Consiliul General. Doar două firme au depus oferte. Primăria urmează să aleagă între autobuze produse în Turcia sau în China.
Un primar din Gorj se mândrește cu trei autobuze electrice
Cum s-a petrecut accidentul în care un pieton a murit călcat de autobuz
Autobuzul care a lovit mortal un pieton a fost identificat după urmele de sânge de pe roți
Tânăr surprins în timp ce sare din autobuz pe geam, în București
Momentul accidentului în care un taximetrist a murit
Un tramvai lovește în plin mai multe mașini într-o intersecție din Capitală
Șeful STB: Șoferii greviști riscă să fie dați afară
Protest la STB. Peste 700 de oameni îi cer demisia directorului regiei
S-au scumpit biletele STB și cartelele de metrou
Modelul companiei turcești este făcut în colaborare cu o firmă nemțească. Autobuzul are o capacitate de 90 persoane, atinge o viteză maximă de 75 de kilometri pe oră și trebuie reîncărcat odată la 280 de kilometri.
Autobuzele companiei chinezești au o autonomie de 250 de kilometri și o capacitate de 58 de persoane.
Iată ce spun călătorii:
„Chinezești? Au fost odată bune lucurile chinezești...”
„Oare 100 vor face o diferență atât de mare în București? Nu mi se pare destul, adică nu am schimbat tot de pe liniile de transport. Înnoim și rămânem și cu lucruri vechi... Ideea e că tot e un început, nu putem să începem cu toate deodată, orice mic pas e un început.”
„Între marfa turcească și chinezească.. o putem cumpăra cu Mercedes sau cu un alt autobuz occidental?”
Noile autobuze vor circula pe 14 linii.
Una dintre linii este 381. Tot pe acest traseu, în anul 2015 , au fost testate timp de 2 luni 2 autobuze electrice ale firmei chinezești care s-au înscris acum la licitație.
„Și nu au rezistat decât jumătate din programul unui șofer, de dimineață până la ora 22. Din cauza traficului aglomerat, se consumă mai mult”, spune un șofer.
Unii şoferii de autobuz nu văd cu ochi buni nici achiziţia modelelor turceşti, pentru că, spun ei şi autovehiculele turcoaz, din aceeaşi ţară de origine , au avut numerose defecţiuni.
„Nu sunt bune deloc, nu stiu pe ce criterii le iau. Au fost prin garaje, unele noi, nici nu au ieșit pe traseu și au fost defecte în garaj, deci de cum le-au adus”, spune un șofer.
Primăria Capitalei precizeaza ca va instala si statii de reincarcare. Valoarea totala a investitiei pentru cele 100 de autobuze electrice este de peste 219 milioane de lei.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News