Video Școlile de șoferi s-ar putea scumpi. Cum au fost transformate mașinile de traseu și sălile de curs
Şcolile de şoferi s-ar putea scumpi cu până la 20% din cauza pandemiei. După două luni în care nu au încasat nimic, patronii ar putea creşte tarifele pentru a acoperi cheltuielile cu materialele de protecție și dezinfectantele pe care le-au pus peste tot. În plus, ei nu mai pot lua la fel de mulți cursanți ca altădată.
Un tânăr fără permis s-a filmat în timp ce conducea periculos
Șoferii analfabeți, un pericol pe șoselele din România
Șofer prins cu 230 de kilometri la oră
Medici reținuți pentru controale fictive pentru permis
Candidații care vor permisul auto ajung să dea examenul și de 10 ori
Un șofer beat și fără permis a fugit de polițiști și s-a înfipt într-o stație de metrou
Tinerii și-ar putea lua permisul auto la 17 ani, dar vor putea conduce mașina cu o condiție
Rafila: Valul 7 al pandemiei, posibil la toamnă
Ce e nou în valul 6 al pandemiei
În perioada aceasta, școlile de șoferi au luat măsuri suplimentare pentru a-și proteja clienții. Înainte de intrarea în instituție, au montat chiuvente cu dezinfectant și hârtie de unică folosință. Iar la intrarea în instituție cineva din personal va lua temperatura clientului în momentul în care ajunge la cursuri. Obligatoriu, temperatura trebuie să fie până în 37 de grade.
Reamenajări au fost făcute şi în interior.
„În ceea ce privește secretariatul, am distanțat scaunele, să păstrăm distanța de 1 metru jumătate între mese, vor intra numai trei elevi. Avem și aceste panouri de plexiglas între elevi și secretare, pentru a păstra distanța, dezinfectant pe fiecare masă, pixuri pentru elevi tot timpul dezinfectate”, explică Vlad Lubinschy, instructor auto.
Şcolile de şoferi au avut încasări zero în cele două luni de stare de urgenţă. Dacă un curs standard pentru cei care vor să obţină categoria B costă, acum, în jur de 1.800 de lei, tarifele ar putea crește în următoarele săptămâni. Diferenţa o reprezintă costul echipamentelor de protecţie şi măsurile de distanţare, care-i obligă pe patroni să accepte mai puțini cursanți.
Cum arată înăuntru mașinile școlilor auto
În mașină, instructorul și elevul sunt despărțiți de un „perete” flexibil și transparent din plastic.
- Haideți să ne pregătim, să ne dezinfectam volanul. Aveti aici și hârtie, îi spune instructorul elevului, înainte de a porni la drum.
- Nu e incomod cu PVC-ul acela? vrea să știe reporterul despre panoul despărțitor dintre instructor și elev.
- Nu este, dă asigurări instructorul. Avem acces si la volan, și la schimbator. Este flexibil, transparent, vizibilitatea e bună și în oglinzi, ne ține departe unul de altul.
Și cursanții par nerăbdători să ajungă șoferi, dar recunosc că pauza lungă pe care au făcut-o i-a dat puțin înapoi:
- Ce ai făcut în perioada asta, cât ai stat acasă? Ai mai citit din legislație?
- Am făcut chestionare, am citit din legislație, spune o tânără.
- Ți se pare că ai uitat din ce te-a învățat instructorul până acum, tocmai pentru că a fost pauza aceasta la mijloc?
- Nu am uitat, dar mi-am pierdut din dexteritate.
Masca, obligatorie la curs și în mașină
Dacă, în mod normal, o școală de șoferi ar fi avut într-o grupă 30 de cursanți, acum, distanțarea s-ar putea traduce prin clase de maximum 10.
- Primiti cursanți la ore fără mască?
- Nu. În cazul în care nu are masca la el, îi dam noi. Pe viitor s-ar putea resimți creșterea prețului, vă dați seama că toate aceste materiale trebuie să se regăsească undeva. O să fie creșteri undeva, între 10 și 20 la sută, spune instructorul auto.
- Pentru o persoană care nu a apucat să își creeze niște automatisme la volan, pauza aceasta ce înseamnă? Va avea nevoie de ore suplimentare?
- Cam o ședință-două suplimentar ar fi ok, ca să reia de unde au rămas.
Examenele auto pentru viitorii şoferi se reiau la 15 iunie.
Editare web: Luana Păvălucă
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News