Live

Marile companii vând produse alimentare și băuturi mai puțin sănătoase în țările sărace, potrivit unui raport

Data publicării:
Produse într-un supermarket. Imagine cu caracter ilustrativ. Foto: Shutterstock

Un nou raport susține că mari companii de produse alimentare și băuturi din lume vând, în medie, produse mai puțin sănătoase în țările cu venituri mici decât cele pe care le vând în țările cu venituri mari, scrie Reuters.

Produsele vândute de companii precum Nestle, Pepsico și Unilever au fost evaluate ca parte a unui indice global publicat de Inițiativa privind accesul la nutriție (ATNI), primul din 2021.

Grupul non-profit a constatat că, în cadrul a 30 de companii, produsele vândute în țările cu venituri mici au obținut scoruri mai mici într-un sistem de rating cu stele dezvoltat în Australia și Noua Zeelandă decât cele vândute în țările cu venituri mari.

În sistemul Health Star Rating, produsele sunt clasificate de la 5 la 5 în funcție de starea lor de sănătate, 5 fiind cea mai bună, iar un scor de peste 3,5 fiind considerat o alegere mai sănătoasă.

În țările cu venituri mici, portofoliile multinaționalelor au obținut o notă de 1,8 în acest sistem. În țările cu venituri ridicate, unde au fost testate mai multe produse, acestea au fost de 2,3.

„Este o imagine foarte clară că ceea ce vând aceste companii în cele mai sărace țări din lume, unde sunt din ce în ce mai active, nu sunt produse sănătoase”, a declarat Mark Wijne, director de cercetare la ATNI, într-un interviu acordat Reuters.

Semnal de alarmă

„Este un semnal de alarmă pentru guvernele din aceste țări să fie vigilente”, a adăugat el.

Este pentru prima dată când indicele a împărțit evaluarea în țări cu venituri mici și țări cu venituri mari.

ATNI a declarat că indicele este important deoarece alimentele ambalate joacă un rol din ce în ce mai important în criza obezității, care este acum un fenomen global. Conform Organizației Mondiale a Sănătății, mai mult de un miliard de oameni din întreaga lume suferă de obezitate. Banca Mondială estimează că 70% dintre persoanele care sunt supraponderale sau obeze trăiesc în țări cu venituri mici și medii.

„Ne-am angajat să ne creștem vânzările de alimente mai nutritive, precum și să îndrumăm oamenii către diete mai echilibrate”, a declarat un purtător de cuvânt al Nestle prin e-mail, adăugând că Nestle fortifică, de asemenea, produsele pentru a ajuta la eliminarea deficitelor de nutrienți în țările în curs de dezvoltare.

Un purtător de cuvânt al PepsiCo a refuzat să comenteze. Anul trecut, compania a stabilit noi obiective pentru a reduce sodiul din chipsurile sale și pentru a adăuga ingrediente precum cereale integrale în produsele sale alimentare.

 

Editor : Marina Constantinoiu

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

FOTO Ce i-a scris un fan de la Genoa Dianei Șucu, după ce Dan Șucu a devenit patronul clubului! Reacția soției omului de afaceri

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Creatorul etichetei Nutri-Score susține că cea mai mare problemă alimentară a europenilor „nu este excesul de zahăr”

China va avea peste 1000 de focoase nucleare până în 2030. Ce date mai relevă un raport al Pentagonului despre armata Beijingului

Ce putem face dacă inteligența artificială devine conștientă. Planul cercetătorilor pentru a evita scenariul „Frankenstein”

Scumpiri în lanț pentru masa de Crăciun. Cât ajunge să coste un cozonac de casă în piețele din Capitală

Partenerii noștri