Video România este țara cu cei mai mulți absolvenți șomeri din UE. O treime dintre ei nu își găsesc un loc de muncă după ce termină școala
România este țara cu cei mai mulți șomeri în rândul absolvenților, conform Eurostat. O treime din cei cu studii medii și superioare nu găsesc un job după ce termină școala. În timp ce media Uniunii Europene este de 82%, România se află aproape de coada clasamentului, cu 70 de procente. Sub țara noastră, se clasează Italia și Grecia. Iar absolvenții de școli profesionale, adică cei care, teoretic, ar trebui să învețe o meserie, sunt cele cu cea mai scăzută rată de ocupare pe piața muncii.
Primul caz de variola maimuței în Europa. Avertismentul dr. Adrian Marinescu: Noua tulpină mpox poate pune probleme
Vacanță de coșmar pentru sute de români. Zeci de zboruri au fost anulate sau amânate
Strat de 30 de centimetri de grindină pe străzi din Franța
Explozie de cazuri de tuse convulsivă în Europa
Iarnă „ca pe vremuri”, în Europa
Roberta Metsola: E nevoie de măsuri pentru a garanta o Europă unită
Strat de 30 cm de grindină în Germania
Scene apocaliptice în nordul Italiei după caniculă
Europenii devin tot mai săraci și cumpără mai puțină mâncare, pentru a face economie
Daniel David, rector UBB si specialist psihologii cognitive, a explicat la Digi24 de ce România a ajuns în această situație și în ce mod se pot schimba lucrurile datorită învățământului dual.
„Cred că acest lucru se întâmplă din cauza faptului că noi am văzut acest învățământ preuniversitar nu ca o valoare în sine, ci ca o cale de a-i duce pe acei tineri care nu sunt neapărat interesați sau nu pot face față filialei teoretice. Ăsta este adevărul. Nu ne-am adresat cui trebuie și cum trebuie și astfel de lucruri trebuie schimbate. Vestea bună e că am început să schimbăm această perspectivă, mai ales prin programul de învățământ dual. Ministerul Educației susține câteva campusuri și tinde să susțină și mai multe.
În învățământul dual, pe latură profesională, ideea este să implici din start diverse companii, firme, mediul socio-economic în actul educațional, să participe chiar la activitățile de predare și pregătire a tinerilor. Iar companiile vor beneficia de acei absolvenți pe care îi formează. Așa nu mai pot spune că nu sunt mulțumiți de ei și nu pot să-i angajeze, în condițiile în care participă la formarea lor. Cred că peste 5-10 ani o să simțim beneficiile acestei schimbări de paradigmă în învățământul vocațional din România”, a spus rectorul UBB.
Editor : C.L.B.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News