Reclamaţie la OPC după ce a plătit de şase ori preţul pentru un bax de apă plată
De multe ori vigilența cumpărătorilor este testată, impropriu spus, de angajații din supermarketuri care, fie că vor, fie că nu, îi pot înșela pe clienți. Multe dintre probleme pot apărea la casa de marcat. I s-a întâmplat unei tinere din Oradea care a plătit pentru un bax de apă plată de șase ori mai mult decât valoarea reală. Chiar dacă și-a recuperat banii plătiți în plus, femeia vrea să depună o reclamație la OPC pentru ca astfel de practici să fie combătute.
A intrat în vigoare ordinul privind combaterea fenomenului „Shrinkflation”
Biletele de avion se vor scumpi din nou în această vară
Producătorii au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețul la fel de mare
Călătoriile cu trenul pe distanțe mai scurte ar putea fi mai ieftine
Roșiile au devenit un lux
Prețurile medicamentelor au explodat în farmaciile din România
USB-C devine încărcătorul oficial pentru dispozitive în Uniunea Europeană
Sute de mașini și mii de case au fost confiscate în 2024 de la infractori
Carburanții se scumpesc de la 1 ianuarie. Cât va costa litrul de benzină și de motorină
Pentru că avea un coș plin cu produse, Renata Benedek nu a observat decât acasă că pentru un bax de apă plată în valoare de 13 lei și 74 de bani plătise de șase ori mai mult.
"M-am uitat peste bon și am văzut că, de fapt, apare o sumă de 82,44 lei în plus, ceea ce era suma pentru șase baxuri de apă, eu cumpărasem un bax de apă și a fost scanat, din greșeală, de șase ori."
S-a întors la magazin să ceară explicații. Și-a recuperat banii plătiți în plus, dar a depus o reclamație către conducerea companiei pentru ca alți clienți să nu pățească la fel.
"Cei de la magazin mi-au spus faptul că s-a schimbat softul și dintr-o greșeală în sistem s-a scanat în loc de un bax, șase baxuri. Sunt oameni care își dau ultimii bănuți pentru alimente și acești bani ajung să îmbogățească marile magazine", spune Renata Benedek.
Explicația celor la magazin nu i-a mulțumit pe comisarii de la Protecţia Consumatorului, care dau asigurări că vor merge în control.
"Asta nu e problema consumatorului că softul a fost actualizat sau nu, ideea e că trebuie, în primul rând, să aibă o relație corectă cu consumatorii", susţine Giani Bura, şeful CJPC Bihor.
Mai ales că nu puțini sunt cei care s-au trezit că la casă plăteau un preț mai mare decât cel de la raft.
"Lucrătorii comerciali nu și-au făcut datoria (...) și la raft era un preț și la casă cu totul altceva. Plăteam mai mult, un preț mult mai mare", povesteşte o clientă.
"Mi-am dat seama și la casă și au fost cazuri în care mi-am dat seama acasă", explică o orădeancă.
"- Ce cumpăr mă uit și la preț și, de obicei, corespunde.
- Citiți bonul?
- Da, de obicei, citesc bonurile", spune o altă clientă.
Şeful CJPC Bihor îi îndeamnă pe cumpărători ca, în cazul în care descoperă nereguli, "să se adreseze direct la biroul de informații și pe lângă acest aspect, i-aș îndruma să ne sesizeze și pe noi ca să putem interveni în sprijinul consumatorilor bihoreni. Nu este normal să se întâmple asemenea situații la operatorii economici care desfășoară activitate de comerț."
Potrivit OPC, sancțiunile pentru practicile înșelătoare ale comercianților pornesc de la 5.000 de lei.
Reporter: Anca Deac
Operator: Gabor Szilagyi
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News