Live

RAR arată cum se face corect despărțirea zonelor într-un autovehicul, în timpul pandemiei de coronavirus

Data actualizării: Data publicării:
Sursa foto: RAR/Facebook

Registrul Auto Român (RAR) arată, într-o postare pe Facebook, modul corect în care autovehiculele pot fi dotare cu panouri despărțitoare la interior, în contextul pandemiei de coronavirus.

Autoritatea recomandă utilizarea unor soluții temporare ușoare, dar eficiente în contextul dat, care să respecte următoarele cerințe:

- Sunt fabricate din materiale ușoare, transparente, flexibile;

- Montajul pe vehicul nu implică utilizarea unui cadru solid;

- Fixarea se realizează prin mijloace nepermanente (soluții tip Velcro sau adezive) care să permită demontarea facilă în vederea igienizării;

- Montajul nu trebuie să afecteze integritatea structurală a vehiculului și nici să interfereze cu vreun echipament de siguranță montat de producător, de ex. centuri de siguranță, airbag etc.

Suportul tetierelor poate fi totuși utilizat pentru fixare/susținere.

Potrivit RAR, optarea pentru astfel de soluții nu presupune reomologarea vehiculului și nu implică modificarea cărții de identitate a vehiculului.

Cadrul solid și panourile fixe atrag reomologarea, dacă este posibilă

În situația în care configurația unui vehicul este modificată în raport cu parametrii avuți în vedere la omologare, vehiculul se supune reomologării, fiind necesară refacerea tuturor încercărilor pentru sistemele afectate de modificare.

Montarea unor panouri fixe pe autoturisme, în spatele conducătorului auto, are impact asupra mai multor elemente constructive și implică reverificarea respectării cerințelor din reglementările aplicabile, cum ar fi: instalarea și ancorarea centurilor de siguranță, omologarea scaunelor și absorbția de energie, proeminențele interioare, geamurile de securitate, impactul frontal și lateral, incluzând sistemele airbag din scaune și cele cortină, încălzirea și ventilația.

În plus, având în vedere echipamentele uzuale ale vehiculelor de fabricație recentă (spre exemplu sistemele airbag cortină), sau dimensiunile interioare ale majorității autoturismelor utilizate în regim de taxi în România, montajul unor panouri fixe ar conduce la imposibilitatea obținerii reomologării.

Deloc de neglijat ar fi și costurile mari implicate de verificările de reomologare și perioada de timp necesară efectuării testelor respective.

Editor web: V.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Donald Trump a oferit imaginea zilei la alegerile prezidențiale din SUA. Martina Navratilova a reacționat imediat

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Cum funcționează și cum le este de ajutor celor care dețin o mașină RAReș, chatbot-ul Registrului Auto Român

RAR Auto-Pass, documentul fără de care nu se va mai putea înmatricula o mașină second-hand în România, va fi disponibil din 2024

Un român a mers la RAR cu un Ford T, fabricat în 1914. În lume mai sunt cel mult 250 de astfel de mașini

Inspectorii RAR au oprit în trafic un BMW vechi și au descoperit că sistemul de frânare al mașinii era parțial demontat

Partenerii noștri