Primul oraș din România care a implementat un sistem gratuit de bike-sharing renunță la el. „O prostie”. „Oamenii se întorc la mașini”
Primul oraș din România care a implementat un sistem gratuit de bike-sharing renunță la el, după aproape un deceniu. E prea costisitor, spun autoritățile din Timișoara. Societatea de transport nu a găsit o modalitate de a face proiectul viabil, așa că a propus pur și simplu să fie desființat.
35 de ani de la Revoluție: Balconul Operei din Timișoara s-a umplut de oameni
Zile de doliu la Timișoara în amintirea eroilor căzuți în Revoluția din 1989. Mărturiile revoluționarilor
Tramvaiele din Timișoara s-au transformat în cabinete medicale pe roți
Bătaie între cinci bărbați în fața unui club din Timișoara. De la ce ar fi pornit conflictul
Prețuri piperate în târgurile de Crăciun. Cât costă un langoș Dubai sau șoriciul și jumările de România
Bebeluși transferați de urgență, după ce tavanul s-a prăbușit la Maternitatea Odobescu din Timișoara
Vreme extremă în România. Vântul puternic a făcut prăpăd în mai multe județe
Mai mulți copii de la o grădiniță din Timișoara au ajuns la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară
Amendă uriașă: 45.000 de lei pentru un timișorean care a dat foc deșeurilor în spatele curții
Sistemul a fost lansat în 2015, cu ajutorul fondurilor europene. De atunci, a avut zeci de mii de utilizatori. După aproape 9 ani în care unii timișoreni au folosit zilnic bicicletele, autoritățile au hotărât că nu e profitabil și renunță complet la el, dar nu oferă nicio alternativă în schimb. Oamenii sunt dezamăgiți.
Tânăr: Mie chiar mi s-a părut wow. Chiar o foloseam, pentru că lucrez în centru și îmi folosea seara, terminam târziu și nu aveam cu ce să merg acasă.
Tânăr: Mi se pare dezavantajos pentru unele persoane, care nu au una acasă și găsesc aceste mijloace foarte folositoare.
Tânăr: O prostie. Mulți oameni poate se folosesc de ele, au nevoie.
Mihai Vălușescu, jurnalist Digi24: Această stație de biciclete, construită cu fonduri europene, găzduiește în mod normal 20 de vehicule pe 2 roți. Însă în acest moment sunt doar două, semn că sistemul este folosit de timișoreni. Un amănunt neimportant pentru Regia de Transport, care a propus desființarea serviciului.
Constantin Cocheci, director Societatea de Transport Timișoara: Propunerea mea este ca STPT-ul să renunțe la acest serviciu, deoarece venit zero, adică dumneavoastră ca și acționari ai acestei firme, cred că ați avea tot interesul să vă diminuați pagubele.
Anunțul a creat discuții aprinse în ședința de consiliu local:
- Ajungem din nou ca oamenii care erau învățați să meargă cu bicieleta să se mute în mașină? Să facem din nou trafic în oraș?
- O secundă, sunt președinte, să vă zic, și după aceea vorbiți, dacă nu, vă închid microfonul.
Sistemul de bikesharing din Timișoara are 300 de biciclete perfect funcționale și 34 de stații unde pot fi lăsate. Unele firme private și-au manifestat deja interesul de a oferi astfel de servicii, dar nu gratis.
Reporter: Mihai Vălușescu / Operator: Cristian Kovacs
Editor : Liviu Cojan
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News