Petrolul s-a ieftinit, scade și prețul carburanților? Popescu: Așa ar fi corect, benzinăriile ar trebui să fie corecte cu românii
Virgil Popescu, ministrul Energiei, a vorbit joi seara la Digi24 despre o posibilă scădere a prețului carburanților la pompă, în contextul în care barilul de petrol a ajuns la o cotație echivalentă cu cea de dinaintea izbucnirii războiului din Ucraina. „Prețul barilului a scăzut, ar trebui să urmeze o scădere a prețului la benzină. Haideți să vedem în zilele următoare, pentru că ar trebui să vedem în zilele imediat următoare că se întâmplă ceva în bine cu prețul la benzină și apoi cu prețul la motorină”, a spus ministrul, care a adăugat că „așa ar fi corect, așa ar trebui să procedeze rețelele mari de benzinării, care ar trebui să fie corecte cu românii”.
Cum arată și cum funcționează instalația care transformă apa murdară în energie
Industria mineritului din România ajunge la fier vechi, furată bucată cu bucată. Acuzații grave la CEO Oltenia
Canicula și consumul mare de energie ridică prețurile la curent
Val de scumpiri de la 1 iulie
Scandal în PNL după ce Alin Nica a fost înlăturat de la șefia filialei Timiș
România vrea locuri de muncă și energie ieftină din proiectul centralei nucleare Doicești
Primul oficial care face plângere penală pentru deepfake
Benzina și motorina, tot mai scumpe în Ungaria
Burduja spune că vor mai avea loc avarii la rețeaua de termoficare din București
Cosmin Prelipceanu, jurnalist Digi24: Prețul barilului de petrol este la nivelul de dinainte de războiul din Ucraina. Comentatorii spun că este posibil ca în industria extractivă să fi intrat temerea unei recesiuni, și atunci umblă la preț. Întrebarea pe care și-o pune toată lumea este: de ce, dacă scade prețul barilului, nu scade și prețul la noi la pompă, la benzinării?
Virgil Popescu, ministrul Energiei: Ar trebui ca după această scădere de preț (barilul de petrol – n.red.), să asistăm și la o scădere a prețului la benzină, mă aștept în principal. De ce spun la benzină, în principal? Pentru că România produce mai multă benzină din petrol decât poate consuma, și suntem exportatori de benzină. Prețul barilului a scăzut, ar trebui să urmeze o scădere a prețului la benzină.
La motorină, ar trebui să urmeze și acolo o scădere, dar acolo noi și cumpărăm jumătate din cantitatea pe care o consumă România, pentru că producția de motorină este mai mică decât consumul, iar cotația motorinei nu a scăzut în procent la fel de mult, dar a scăzut și acolo.
Avem un instrument legal, Consiliul Concurenței, Antifrauda și ANPC-ul au aceste instrumente să supravegheze și să vadă aceste corelații, iar sincer, eu mă aștept ca în perioada imediat următoare să avem scăderi de preț.
Cosmin Prelipceanu: Există comentarii care spun că din cauza ordonanței cu 50 de bani, din care 25 trebuie susținuți de companii, de companiile care comercializează carburanți, odată cu apariția acestei reduceri a prețului barilului de petrol, au vrut să-și recupereze banii pe care au fost obligați prin ordonanță să-i scoată din preț.
Virgil Popescu: Eu am spus la început, ordonanța nu a fost obligatorie, a fost voluntară. Deci, cine a vrut să participe în mod voluntar, și-a asumat de la început această scădere de preț.
Eu cred că vom asista în perioada următoare și la o corecție în jos a prețului la carburant, deci nu aș lua în calcul scenariul pe care l-ați prezentat. Haideți să vedem în zilele următoare, pentru că ar trebui să vedem în zilele imediat următoare că se întâmplă ceva în bine cu prețul la benzină și apoi cu prețul la motorină, sau poate în același timp la ambele.
Așa ar fi normal, așa ar fi corect, așa ar trebui să procedeze rețelele mari de benzinării, care ar trebui să fie corecte cu românii. În momentul în care scade costul de achiziție, să scazi și prețul la carburanți, așa cum ai justificat când a crescut cotația petrolului și ai ridicat prețurile.
Editor : Liviu Cojan
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News