Consiliul General al Bucureștiului a votat finanțarea mai multor proiecte locale din Programul „Anghel Saligny”. PSD a boicotat ședința
Proiectele finanțate prin programul guvernamental Anghel Saligny au fost aprobate de Consiliul General al Municipiului București. Gabriela Firea îl acuză pe Nicușor Dan că acestea nu sunt eligibile prin acest program. Tocmai din acest motiv, consilierii PSD nu s-au prezentat la ședința de Consiliu General în care, însă, toate proiectele au trecut cu unanimitate de voturi.
Gabriela Firea, prim-vicepreşedinte PSD: „O ședință de consiliu pe care am numit-o fake. Domnul primar general îi cheamă pe consilieri să voteze niște proiecte pe care dumnealui le dorește finanțate prin programul, mult hulit de dumnealui anterior, Anghel Saligny, dar acele proiecte nu sunt eligibile, nu se încadrează în prevederile legale.
Doar orașele, municipiile, comunele și sectoarele Capitalei sunt eligibile pentru Anghel Saligny, nicidecum de proiectele de mare anvergură din Capitală. Dar dumnealui nu citește legea, nu se informează sau vrea să aibă motiv să dea vina pe guvern că nu îl ajută sau pe consilierii generali că nu votează”.
Consultări la Palatul Cotroceni. Coaliția a stat sub 20 de minute. Partidele extremiste AUR, POT și SOS au refuzat să meargă
Surse: Liberalii strâng semnături pentru a-l propune pe Crin Antonescu candidat comun la prezidențiale. PSD nu l-ar refuza
Surse: PNL ar putea relua vineri discuțiile cu PSD și UDMR. Ciprian Ciucu nu va mai merge la negocieri
Dezvăluiri privind retragerea lui Ciolacu de la negocieri. Surse: Tensiuni PSD-PNL privind unele măsuri de austeritate
Nicușor Dan spune că l-a surprins „ieșirea emoțională” a lui Ciolacu
Marcel Ciolacu nu ar mai dori să fie premier. Președintele PSD și Sorin Grindeanu se luptă pentru șefia Camerei Deputaților (surse)
USR pune opt condiții ca să intre la guvernare. Reacția PSD-PNL-UDMR la cererile anunțate de Elena Lasconi
Culisele discuțiilor dintre PSD, PNL, UDMR și USR
Cum a decis Nicușor Dan să intre în cursa pentru Cotroceni
Bani din „Anghel Saligny” pentru dezvoltare urbană, transport public și trafic
Consilierii municipali au aprobat, în cadrul şedinţei extraordinare de luni, toate cele 37 de hotărâri conform cărora se cere finanţare pentru o serie de proiecte prin Programul Naţional „Anghel Saligny”.
Printre acestea se numără lucrările de la Prelungirea Ghencea, reabilitarea sistemului rutier pe o serie de artere din Capitală, proiecte din cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană, revitalizarea urbană a cheiului Dâmboviţa, modernizarea reţelei de troleibuz pe mai multe străzi şi bulevarde, pasajul Doamna Ghica, îmbunătăţirea accesului pietonal, amenajarea staţiilor de transport public şi dotarea acestora cu echipament de informare a călătorilor, extinderea sistemului de semaforizare inteligentă pentru 574 de intersecţii şi prioritizarea vehiculelor cu destinaţie specială.
Citește și Proiecte noi pentru traficul din București. Multe, rezolvate doar pe hârtie
Consilierul municipal USR Andrei Rigu a declarat că proiectele de pe ordinea de zi sunt „importante pentru oraş, necesare pentru cetăţeni”, dar a menţionat că „ar fi fost mult mai bine” ca membrii CGMB să le poate consulta cu mai mult timp înainte.
Potrivit acestuia, primarul general trebuie să explice cum se integrează aceste investiţii într-o „strategie unitară, predictibilă şi pe termen lung” pentru Bucureşti. El a menţionat că va propune un proiect de hotărâre pentru a asigura transparenţa implementării acestor obiective.
„Este foarte important ca Primăria Municipiului Bucureşti să comunice către cetăţeni: stadiul proiectelor, în momentul în care se vor implementa, contractorii şi valoarea exactă a lucrărilor care se vor efectua. În acest sens intenţionez să depun un proiect de hotărâre, ca să avem aceste informaţii disponibile cât mai uşor cetăţenilor din Bucureşti”, a spus el.
Duminică, în cadrul emisiunii „În fața ta" la Digi 24, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, arăta că proiectele propuse pentru finanţare prin „Anghel Saligny” vizează reabilitarea şi extinderea liniilor de tramvai, semaforizarea inteligentă. Acestea, alături de proiectul Orbital Bucureşti şi metroul de suprafaţă, sunt menite să rezolva problema traficului rutier intens din Capitală, menţiona el.
„În ultimii ani s-a investit într-un pod, într-un alt pod, într-un pasaj, dar niciunul dintre ele nu şi-a propus să rezolve problema de fond a traficului, de exemplu. Proiectele noastre - şi aici am avut o colaborare foarte bună cu CJ Ilfov şi Ministerul Transporturilor - sunt acele radiale care să iasă până în Centură, metroul de suprafaţă. Am depus la «Anghel Saligny» proiectele pentru reabilitarea şi extinderea liniilor de tramvai, pentru semaforizarea inteligentă. Acestea sunt proiectele mari care să rezolve problema traficului”, a precizat el.
Editor : A.C.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News