Live

Video Exclusiv Adina Vălean: Comisia Europeană nu acordă despăgubiri. Sorin Grindeanu: Nu am cerut despăgubiri

Data actualizării: Data publicării:
Bruxelles-ul nu plătește despăguburi, ci finanțează proiecte, susține comisarul european Adina Vălean. Imagine de la conferinta de presa sustinuta de comisarul european pentru transporturi, Adina Valean, in Bucuresti, 11 mai 2023. Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu

Bruxelles-ul nu plătește despăgubiri, ci finanțează proiecte, a răspuns comisarul european Adina Vălean la declarațiilor liderilor de la București care ar vrea decontarea din bani europeni a unor cheltuieli suplimentare în infrastructură generate de războiul din Ucraina. În replică, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat pentru Digi24.ro că nu a cerut despăgubiri.

ACTUALIZARE 14.30 Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, joi, pentru Digi24.ro, că nu cere despăgubiri la Bruxelles pentru investițiile făcute în infrastructură în favoarea Ucrainei, ci a solicitat ca suma de miliarde de euro care a fost investită de Guvern în sprijinul Ucrainei să fie scăzută de cei de la Comisia Europeană din deficitul bugetar al României. 

Ministrul Transporturilor a subliniat că cele două miliarde de euro nu sunt despăgubiri cerute în numele Guvernului, ci o solicitare ca suma să fie scăzută din deficitul bugetar al României. 

România se află în procedură de deficit excesiv, și dacă nu reușește să echilibreze bugetul și să ajungă a o înțelegere cu oficialii de la Comisia Europeană, există riscul de a pierde toate fondurile europene alocate. 

Știrea inițială:

Oficialul european recomandă autorităților de la București să folosească fondurile europene puse la dispoziție gratuit de Bruxelles pentru a face noi legături cu Republica Moldova și Ucraina ca să reducă presiunea de pe actuala rețea.

Adina Vălean, comisarul european pentru Transport: "Comisia nu va acorda despăgubiri și cred că este greșit să folosim cuvântul despăgubiri. Comisia acordă finanțări pentru proiecte care să îmbunătățească situația.

Noi am redesenat coridoarele și punctele de acces către aceste țări vecine. Țările din prima linie, România este printre ele primește deja și are deschise toate ușile de finanțare pentru realizarea acestor noi conexiuni. Până să organizăm liniile de finanțare multe dintre statele membre au fost rugate să avanseze bani pentru anumite tipuri de proiecte. România a procedat în felul acesta pentru calea ferată din portul Constanța celebra curățare de buruieni a liniilor și de vagoane ruginite - a fost o chestiune preagreată, urmând că acești bani să-i fie rambursați din fondurile de coeziune tot ale României și care au fost mutate de pe un proiect pe altul".

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a arătat cu degetul spre DN2 și TIR-urile pline cu cereale ucrainene pentru a justifica o astfel de cerere.

„Am avut o discuţie zilele trecute cu comisarul european Adina Vălean şi am spus că noi am băgat foarte mulţi bani, de exemplu, în întreţinerea drumurilor naţionale din zona respectivă. Dacă mergeţi acum pe DN2 spre Suceava, Siret, pe lângă Bacău, Focşani, o să vedeţi că e TIR lângă TIR, de Ucraina, ceea a dus totuşi la o degradare a acestei reţele şi am cerut bani. Per total, am trimis aceste cereri, nu doar pe rutier, ci şi pe CFR, pe naval – două miliarde de euro”, a declarat Sorin Grindeanu, duminică la Prima News, referitor la faptul că România intenţionează să ceară despăgubiri şi pentru faptul că reţeaua de drumuri a fost degradată de TIR-urile venite din Ucraina. 

Editor : G.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Haos! FOTO Mike Tyson l-a pălmuit pe Paul înainte de luptă: ”S-a terminat cu vorba” / ”Lovești ca o fetiță”. De la ce a pornit totul

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Blocaj în PE, la avizarea vicepreședinților noii Comisii Europene între care se află și Roxana Mînzatu. Ce urmează

Comisia Europeană dă în judecată România și Bulgaria pentru poluare. Nu tratăm corespunzător apele urbane reziduale

Motivul pentru care Comisia Europeană a amendat Meta cu 800 de milioane de euro

Avizarea comisarului propus de Ungaria pentru noua Comisie Europeană, amânată. De ce ar putea depinde aprobarea sa (Politico)

Partenerii noștri