Live

Video Podul suspendat peste Dunăre a fost redeschis circulației pe sensul Tulcea - Brăila. „Această rețetă asfaltică nouă este mai dură”

Data publicării:
Podul suspendat peste Dunăre a fost redeschis circulației pe sensul Tulcea - Brăila. Sursa foto: captură Digi24

Se circulă din nou pe "Golden Gate de România", pe sensul Tulcea-Brăila. O bună parte din porțiunea asfaltului a fost refăcută cu o rețeță nouă. În tot acest timp, sensul Brăila - Tulcea se află încă în reparații provizorii, urmând să fie reasfaltat abia în primăvară, asta doar dacă formula de asfalt folosită de drumari se dovedește rezistentă.

Şoferii pot circula din nou pe podul suspendat de peste Dunăre pe sensul care a fost închis acum trei luni pentru reasfaltare de la zero, cu o nouă reţetă mai rezistentă. Formula a fost testată în laboratoare din Italia și ar trebui să facă față cu brio autoturismelor cu tiraj mare.

"Această rețetă asfaltică nouă este mai dură decât asfaltul inițial, tocmai de aceea dacă pot să apară probleme vor apărea în perioada sezonului rece, din cauza faptului că un asfalt mai dur nu este atât de elastic precum un asfalt mai maleabil, dar cel maleabil a arătat ce probleme creează", este de părere Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.

Sensul de circulație folosit până acum, cel dinspre Brăila, este închis provizoriu, pentru reparaţii. Nu va fi refăcut după noua reţetă, decât după ce noul asfalt îşi va dovedi eficienţa pe timpul iernii, spune beneficiarul CNAIR. Mai mult, constructorul are și alte probleme de rezolvat la "Golden Gate de România".

Vor reface planeitatea și la rampa la care s-a tasat dinspre Brăila. Ei spun ca au reușit să stopeze în acest moment tasările, dar va trebui monitorizat până anul viitor, să vedem dacă într-adevăr s-au stopat sau nu tasările", spune Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.

Unii șoferi și-au pierdut speranța, în timp ce alții încearcă să vadă partea plină a paharului.

"Trebuie testate alte probleme, una e să facă priză cu pâmântul și alta e să facă priză cu tablierul metalic", spune un șofer.

"- Cum credeți că va fi cu rețeta nouă?
- Sperăm să fie bine!", spune un alt conducător auto.

Podul de aproape doi kilometri a costat peste 500 de milioane de euro, o parte din sumă - fonduri europene. Obiectivul a fost inaugurat cu mare fast în luna iulie 2023, dar nu a fost recepționat nici până acum de beneficiar.

Reporter: Dana Costache
Operator: Marian Munteanu

Editor : Izabela Zaharia

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

"La 7 ani i-am spus tatălui meu că o să mă mărit cu un fotbalist de la Dinamo". După 20 de ani, i s-a împlinit visul

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

CNAIR va implementa sistemul 2+1 pe „Drumul morții” - DN2. Cum va funcționa măsura de siguranță

China a realizat 158 ​​km de autostradă folosind doar mașini autonome, roboți și drone

CNAIR: Conexiunea dintre A0 și DN2 în zona Afumaţi se va putea face anul acesta

Podul suspendat de la Brăila va fi asfaltat pentru a patra oară, la un an după inagurare. „De data acesta e o rețetă asfaltică nouă”

Partenerii noștri