O femeie din Iași, care a vrut să se îmbogățească rapid, a pierdut 19.000 de lei din două click-uri. Metoda folosită de escroci
O femeie de 62 de ani din județul Iași a căzut pradă escrocilor. Aceasta a accesat un site care promitea câștiguri rapide, însă în loc să se îmbogățească, a pierdut 19.000 de lei din două click-uri. Când și-a dat seama că i-au dispărut banii din cont, femeia a cerut ajutorul polițiștilor, care au deschis un dosar penal pentru înşelăciune, efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos şi accesul ilegal la un sistem informatic, scrie Agerpres.
Femeia, scrie sursa citată, a accesat un site care promitea câştiguri rapide şi consistente prin investirea unor bani, respectiv cumpărarea de acţiuni la o societate comercială listată pe Bursa de Valori. Victima și-a dat datele personale și numărul de telefon.
La scurt timp, a fost contactată pe o rețea socială de o persoană necunoscută. Aceasta i-a transmis două link-uri, în vederea instalării unor aplicaţii pe telefonul mobil. Odată instalată aplicația, însă, femeia a pierdut controlul asupra telefonului. Persoane necunoscute i-au accesat aplicaţia bancară pe care o folosea şi au făcut, în numele ei, un transfer în valoare de 18.000 de lei, accesând şi un card bancar şi transferând apoi și suma de 1.245 de lei. Când și-a dat seama că a fost înșelată, femeia a sunat la Poliție.
"În cauză, poliţiştii au întocmit un dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de 'înşelăciune', 'efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos' şi 'accesul ilegal la un sistem informatic'", a transmis IPJ Iași.
Polițiștii atrag atenția că astfel de escrocherii sunt tot mai des întâlnite. Atrași de mirajul câștigurilor peste noapte, oamenii dau curs așa-ziselor investiții, doar că din investitori devin, cel mai adesea, păgubiți.
"Prin această metodă, bănuiţii folosesc elementele de brand ale unor companii, firme de curierat sau bănci din România, pentru a-i atrage pe oameni să investească în produse sau fonduri de investiţii false, prin intermediul unor reclame pe reţelele sociale. Totodată, sunt situaţii în care este folosită notorietatea unor persoane (în special oameni de afaceri cunoscuţi) pentru a face mai credibilă falsa ofertă. Modul de operare al acestei fraude poate varia, dar, de obicei, începe cu contactarea telefonică a cetăţenilor, transmiterea de mesaje pe reţelele de socializare sau postarea de anunţuri online şi promovarea unei investiţii care este legată de compania, firma sau banca pe care aceştia pretind că o reprezintă, pentru a-i face pe oameni să creadă că investiţia este sigură şi profitabilă", transmit reprezentanții IPJ Iași.
Editor : Izabela Zaharia
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News