Live

Un ofițer DGA a lucrat sub acoperire ca șofer de TIR, pentru a dovedi corupția din vama Borș

Data actualizării: Data publicării:
Un șofer de camion din România s-a ascuns în tufișuri după ce a făcut accident, în Austria Foto: Guliver/GettyImages

Un ofiţer sub acoperire de la Direcția Generală Anticorupție a dat examene pentru a obține atestat de şofer profesionist și a lucrat luni de zile ca șofer de TIR la o firmă de transporturi, fiind trimis inclusiv în curse externe, pentru a putea dovedi astfel corupția colegilor din Poliția de Frontieră de la vama Borș, scrie publicația locală „Bihoreanul”.

La începutul lunii decembrie, au fost percheziții de amploare la vama Borș I. Acțiunea a fost declanșată de poliţişti ai Direcţiei Generale Anticorupţie, coordonaţi de procurori de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Bihor Ei au descins încă de la 5 dimineața la Punctul de Trecere a Frontierei Borş I, la locuinţele mai multor poliţişti de frontieră, dar și la sediile Poliției de Frontieră din Borș. 

Potrivit „Bihoreanul”, DGA avea informații despre șase agenţi ai Poliţiei de Frontieră care cereau și luau mită de la șoferii de TIR care intrau ori ieșeau din ţară. În schimbul unor sume cuprinse între 50 de lei și 100 de euro, polițiștii nu le verificau documentele sau îi luau peste rând, în faţa altor transportatori, ca să le reducă timpii de așteptare. Alteori, mita era cerută pentru a nu le înregistra eventualii pasageri care ar fi trebuit să intre în carantină odată ajunși în țară.

Informațiile despre operațiunea sub acoperire a agentului DGA care a dat în vileag corupția polițiștilor de frontieră se regăsesc în referatul cu propunere de arestare înaintat de Parchet judecătorilor de drepturi şi libertăţi, precizează „Bihoreanul”.

Ancheta începuse încă de anul trecut, ca urmare a unor denunțuri, și, pentru a-i putea „dovedi” pe polițiștii corupți, anchetatorii au autorizat folosirea a doi investigatori şi a unui colaborator sub acoperire, dintre care unul, care avea atestat de şofer profesionist, a avut un rol special: sub un alt nume, s-a înscris la cursuri şi şi-a dat din nou examenele ca să obţină atestat de şofer profesionist, iar apoi s-a angajat pentru câteva luni la o firmă de transporturi ca şofer de TIR, calitate în care a fost trimis şi în curse externe. Agenții sub acoperire au purtat echipamente audio-video și au înregistrat faptele de corupție.

Așa au aflat anchetatorii că, de pildă, anumiţi patroni de firme de transport aveau relaţii directe cu poliţiştii de frontieră, pe care îi sunau înainte ca aceştia să intre în tură, indicându-le maşinile ce urmau să tranziteze PTF Borş, așa încât agenții să-i treacă peste rând, fără să le ceară bani. În alte situaţii, însă, după cum scrie în referat, banii erau pretinşi şi primiţi de lucrătorii de frontieră prin intermediul patronului unui restaurant, care îi prelua chiar în incinta localului. Cel mai des, însă, polițiștii de frontieră îi abordau direct pe şoferi.

Citiți mai multe detalii pe ebihoreanul.ro

Editor : Luana Pavaluca

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Ungaria sfidează Polonia și acordă azil unui politician acuzat de deturnare de fonduri. Reacția Varșoviei

Nicuşor Dan: Statul funcţionează cu mari deficienţe în multe zone, există şi multă corupţie

Fostul președinte francez Nicolas Sarkozy, condamnat definitiv pentru corupţie şi trafic de influenţă

De ce îi amenință Xi Jinping pe propriii săi aliați, după ce și-a eliminat rivalii din armată: „Să întoarcem cuțitul spre interior”

Partenerii noștri